خبرگزاری کار ایران

مطالبات کارگران دشت سیستان پرداخت نشد/ کارگران به اداره کار زابل شکایت بردند

asdasd
کد خبر : ۵۸۰۴۵۷

کارگران طرح انتقال آب با لوله به مزارع دشت سیستان مطالبات مزدی مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ خود را با گذشت ۹ ماه از سال جاری دریافت نکرده‌اند.

جمعی از کارگران طرح انتقال آب با لوله به مزارع دشت سیستان درباره پرداخت نشدن مطالبات مزدی سالهای گذشته خود به ایلنا، گفتند: با وجود گذشت ۹ ماه از سال جدید تعداد زیادی از ما که بیش از ۱۰۰ نفر هستیم مطالبات مزدی مربوط به سال‌های ۹۵ و ۹۶ خود را دریافت نکرده‌ایم. مطالبات سال ۹۵ مربوط به بهمن، اسفند، سنوات و عیدی است و مطالبات سال ۹۶ هم مربوط به اوایل سال است.

اکثر این کارگران که مطالبات پرداخت نشده دارند، در شهریور ماه سال جاری به دنبال تعطیلی موقت این طرح، توسط کارفرما تعدیل شده بودند. حتی پیمانکاری که این طرح را در آن زمان پیش می‌‌برد، صورت وضعیت خود را از کارفرما دریافت نکرده که مطالبات کارگران را پرداخت کند.

حدود ۱۲ نفر از این کارگران هم که شهریور ماه سال جاری و همزمان با تعطیلی موقت این طرح تعدیل شدند،  شکایتی از کارفرما و پیمانکار به اداره کار زابل ارائه کرده‌اند؛ با این هدف که  مطالبات خود را که برای هر کدام در مجموع حدود ۱۲ میلیون تومان است، دریافت کنند.

هم اکنون حدود ۱۲ کارگر در این طرح مشغول به کار هستند. این کارگران در اعتراض به عدم پرداخت دستمزد و مطالبات خود، جدا از کارگاه شماره ۲ زابل چندین بار در مقابل دفتر اصلی پروژه اجتماع کرده بودند که تاکنون نتیجه‌ای نداشته است.

طرح انتقال آب به وسیله لوله به ۴۶ هزار هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان واقع در شمال سیستان و بلوچستان معروف به طرح ۴۶ هزار هکتاری از مصوبات سفر رئیس جمهوری است که در محدوده پنج شهرستان زابل، زهک، هیرمند، نیمروز و هامون در حال اجراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز