خبرگزاری کار ایران

تجمع همزمان کارگران تراورس در خوزستان و لرستان

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۱۶۹

صبح امروز یکشنبه (۳ دی ماه) کارگران تراورس لرستان و خوزستان همزمان در اعتراض به پرداخت نشدن دست‌کم سه ماه معوقات مزدی در این دو استان تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال برپایی تجمعات صنفی کارگران تراورس در نقاط مختلف کشور، صبح امروز یکشنبه (۳ دی ماه) گروهی از کارگران شرکت پیمانکاری ابنیه... بار دیگر به صورت جداگانه اما همزمان در دو استان لرستان و خوزستان تجمع کردند.

از قرار معلوم ۶۰۰ کارگر در تراورس جنوب و حدود ۵۰۰ کارگر در تراورس لرستان مشغول به کار هستند.

کارگران تراورس جنوب؛ امروز اجتماع صنفی خود را مقابل ساختمان اداره کل راه آهن زاگرس برپا کردند. کارگران تراورس لرستان نیز در محل کار خود «درزین خانه» پیگیر مطالبات مزدی خود بودند.

به ادعای این کارگران؛ پرداخت مطالبات مزدی ماه‌های مهر، آبان و آذر آن‌ها به تاخیر افتاده است. گفته می‌شود در سال‌جاری تنها دو ماه از حق بیمه این کارگران پرداخت شده است.

این کارگران دلیل به تعویق افتادن مطالبات مزدی خود را تامین نشدن منابع مالی از سوی کارفرما عنوان می‌کنند.

طبق اظهارات کارگران معترض، یکی دیگر از مشکلات صنفی آن‌ها نداشتن امنیت شغلی به سبب داشتن قراردادهای کوتاه‌مدت یکماهه است که باعث نگرانی بیشتر کارگران شده است.

به ادعای این کارگران، شرکت تراورس در نواحی ریلی کشور حدود ۷ هزار کارگر دارد که مجموع این کارگران از شرایط موجود نگران هستند.

کارگران تراورس لرستان یادآور شدند؛ پیش از این نیز به دلیل بی‌توجهی‌ مدیریت کارفرما نسبت به مشکلاتشان، اعتراضی مشابهی را انجام داده بودند.

شرکت تراورس یکی از شرکت‌های اقماری راه‌آهن است که امور نگهداری خط و ابنیه فنی خط آهن را انجام می‌دهد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز