خبرگزاری کار ایران

کارگران ماشین‌آلات تراکتورسازی هنوز در اعتراضند/ اداره کار: خریداران حاضر به قبول کارگران نیستند

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۷۲۴

اعتراضی که کارگران ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز (ایران) هشت روز پیش آغاز کرده بودند، هنوز ادامه دارد. مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی می‌گوید: تاکنون هر متقاضی که به‌ دنبال خرید شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی بوده از پذیرش کارگران و مطالباتشان خودداری کرده‌است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اعتراضی که کارگران ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز (ایران) هشت روز پیش آغاز کرده بودند، همچنان ادامه دارد.

در دومین روز از فصل زمستان، تعدادی از این کارگران در تماس با خبرنگار ما، از برپایی تجمع صنفی با مشارکت حدود ۲۰۰ کارگر در پشت درب‌های پلمپ شده این واحد صنعتی خبر دادند.

بازگشایی کارخانه و روشن شدن سرنوشت دست‌کم ۷ ماه مزد معوقه ازجمله مطالبات کارگران معترض ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی است.

کارخانه ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی زیر نظر سرمایه‌گذار بخش خصوصی اداره می‌شد و بعد از آنکه اداره تسویه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تبریز در مقام متولی به دلیل خاتمه قرارداد بخش خصوصی، درب‌های این واحد صنعتی را پلمپ کرد، اعتراضات کارگران آغاز شد.

شکایت مطرح نشده اما در جریان مشکل کارگران هستیم

«میراحد حسینی» مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با اشاره به بلاتکلیفی حدود ۲۰۰ کارگران ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز بعد از جریان پلمب این کارخانه گفت: کارگران این کارخانه حدود یک هفته است که برای پیگیری مطالباتشان مقابل کارخانه تجمع می‌کنند.

به گفته او، تا این لحظه از سوی کارگران ماشین‌آلات صعتی تراکتورسازی، هیچ شکایتی در اداره کار مطرح نشده است اما از طریق  کمسیون‌های کارگری پیگیر مشکلات آنها هستیم.

مدیرکل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه روند واگذاری ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز باید در چارچوب قانون انجام شود، افزود: به دنبال آن هستیم که کارگران این واحد بعد از واگذاری‌‌، رها‌ نشوند.

او ادامه داد: تاکنون هر متقاضی که به‌دنبال خرید شرکت ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی بوده از پذیرش کارگران و مطالباتشان خوداری کرده‌ است. این درحالی است که به استناد به ماده ۱۲ قانون‌کار، خریدار جدید به عنوان کارفرمای اصلی باید پاسخگوی مطالبات معوقه کارگران باشد.

وی افزود: موضوع خصوصی‌سازی ماشین‌آلات صنعتی تراکتورسازی در حالی هنوز مطرح است که در گذشته تجربیات تلخی از  خصوصی‌سازی و اثرات منفی آن بر وضعیت شغلی و معیشتی کارگران داشته‌ایم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز