خبرگزاری کار ایران

کارخانه «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز» پلمب شد/ بلاتکلیفی ۲۲۰کارگر

asdasd
کد خبر : ۵۷۰۸۲۴

کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز که دست کم ۴۰ سال از آغاز فعالیت‌اش می‌گذرد از روز پنجشنبه گذشته (بیست‌و سوم آذرماه) پلمب و فعالیتش متوقف شد و در نتیجه ۲۲۰ کارگر بیکار شدند.

به گزارش ایلنا، کارخانه ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز که دست کم ۴۰ سال از آغاز فعالیت‌اش می‌گذرد از روز پنجشنبه گذشته (بیست‌و سوم آذرماه) پلمب و فعالیتش متوقف شد.

در خصوص علت توقف فعالیت این واحد صنعتی گفته می‌شود که مسئولیت اداره ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز از حدود دو سال قبل توسط اداره تصویه و امور ورشکستگی دادگستری شهرستان تبریز به یک سرمایه‌گذار اجاره داده شده بود که روز گذشته موعد این قرارداد خاتمه و در نتیجه فعالیت این مجموعه متوقف می‌شود.

منابع کارگری با بیان اینکه کسی پاسخگوی کارگرانی که امروز با بسته شدن درب‌های محل کارشان، بیکار شده‌اند، نیست؛ افزودند: به همین دلیل جمعی از کارگران در اعتراض با این موضوع، صبح امروز (شنبه ۲۵ آذر ماه) مقابل درب ورودی ساختمان کارخانه تجمع کرده‌اند واز مسئولان دولتی در خواست رسیدگی کردند.

براساس این گفته‌ها ظاهرا کارگران این واحد صنعتی تا مشخص شدن وضعیت کارخانه و واگذاری آن به سرمایه‌گذار جدید بلاتکلیف هستند اما این کارگران به استناد به ماده ۱۲ قانون کار از اداره تصویه وامور ورشکستگی دادگستری تبریز توقع دارند تا در مقام کارفرمای اصلی پاسخگوی مطالبات معوقه آن‌ها باشد

کارگر ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز که از مدیریت اجاره‌ای قبلی دست کم هفت ماه طلب مزدی دارند در خاتمه می‌گویند مشکلات این کارخانه از سال ۸۶ و از زمانی آغاز شد که مدیران دولتی وقت بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی این واحد صنعتی را به بخش خصوصی (شرکت سرمایه گذاری ملت) واگذار کردند.

کارخانه  «ماشین آلات صنعتی تراکتورسازی تبریز» پلمب شد/ بلاتکلیفی ۲۲۰کارگر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز