خبرگزاری کار ایران

اتحادیه‌های کارگری خواستار شدند؛

ماده ۲۲ مقاوله‌نامه شماره 158 سازمان جهانی کار اجرایی شود/حمایت از کارگران خارجی در قطر

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۲۶۳

اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌های حقوق بشری از سازمان جهانی کار خواسته‌اند که باتوجه به آنچه هم‌اکنون بر سر کارگران خارجی در قطر می‌گذرد، ماده ۲۲ مقاوله‌نامه شماره ۱۵۸ را درخصوص حمایت از همه کارگران خارجی و اعضای خانواده‌هایشان به اجرا بگذارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اتحادیه‌های کارگری و سازمان‌های حقوق بشری از سازمان جهانی کار خواسته‌اند باتوجه به آنچه که هم‌اکنون بر سر کارگران خارجی در قطر می‌گذرد، ماده ۲۲ مقاوله‌نامه شماره ۱۵۸ را درخصوص حمایت از همه کارگران خارجی و اعضای خانواده‌هایشان به اجرا بگذارد.

قطع رابطه میان قطر و کشورهای عربی موجب شده صدها هزار کارگر خارجی در قطر نتوانند هیچ ارتباطی با خانواده‌های خود داشته باشند. از طرفی گفته می‌شود که دولت این کشور پس از تیره شدن روابط خود با کشورهای دیگر کارگران آنها را مورد اذیت و آزار قرار می‌دهد و با گرفتن پاسبورت‌ها اجازه خروج به آنها نمی‌دهد.

ماده ۲۲ مقاوله‌نامه ۱۵۸ با داشتن اصول و قواعدی در حمایت از کارگران و خانواده‌هایشان، آنها را دربرابر هرگونه انتقام‌جویی به علت قطع روابط مصون می‌کند و حقوق آنان را حفظ می‌کند.

خرداد ماه امسال دبیرکل اتحادیه‌های کارگر مصر که کارگران زیادی را به قطر  اعزام نموده، از تشکیل کمیته فوق‌العاده متشکل از ۵ وزارتخانه با هدف پیگیری تحولات مربوط به قطع روابط دیپلماتیک مصر با قطر و تاثیر آن بر کارگران خبر داده بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز