خبرگزاری کار ایران

اعتراض صنفی کارگران گروه ملی فولاد صنعتی اهواز/درخواست امام‌جمعه از مسئولان برای رسیدگی

asdasd
کد خبر : ۵۱۶۷۵۹

حدود ۴ هزار نفر از کارگران شاغل در گروه ملی صنعتی فولاد اهواز از حدود یک هفته پیش تا هم‌اکنون در اعتراض به عدم دریافت حقوق، فعالیت شغلی خود را متوقف کرده‌اند.

منابع خبری ایلنا در کارخانه  گروه ملی صنعتی فولاد اهواز از اعتراض صنفی کارگران این واحد صنعتی به خاطر پرداخت نشدن سه ماه مطالبات مزدی خبر می‌دهند.

این واحد صنعتی حدود ۴هزار کارگر دارد که از حدود یک هفته پیش تاکنون اعتراض صنفی خود را به آرامی برگزار کرده‌اند.

جدا از این این طلب، کارگران گروه ملی فولاد اهواز بابت سایر مطالبات مزدی و حق بیمه‌های پرداخت نشده نیز بستان کار هستند، از قرار معلوم هر کارگر نزدیک به ۵ تامیلیون تومان بستان‌کار است و در حال حاضر به با مشکل تمدید نشدن دفترچه بیمه‌های تامین اجتماعی نیز روبروست.

به نقل از کارگران معترض گفته می‌شود که تا به این لحظه از جانب کارفرما هیچ پاسخ روشنی به آنها داده نشده است.

طبق اظهارات این کارگران معترض، گروه ملی فولاد اهواز یکی از شرکت‌های احداث شده توسط گروه سرمایه‌گذاری امیر منصورآریا در اهواز است که پس از ماجرای اختلاس ۳ هزار میلیاردی و مصادره شرکت‌های متهم اصلی پرونده هم‌اکنون مدیریت این کارخانه با نظارت قوه قضائیه انجام می‌شود.

در این رابطه آیت‌الله سید ابوالحسن حسن‌زاده، امام جمعه موقت اهواز، بخشی از خطبه‌های نماز جمعه اخیر (جمعه، ششم مرداد ماه) این شهر را به مشکلات کارگران گروه ملی فولاد ایران اختصاص داده وگفته است: برای اینکه این مشکل به بحران تبدیل نشود مسئولان مربوطه برای برطرف کردن آن اقدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز