خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان بوشهر:

مرزنشینان برای پرداخت بدهی به اداره دارایی خانه‌های خود را فروختند/تعاونی‌های استان ۵ سال است که درآمدی ندارند

asdasd
کد خبر : ۵۱۲۲۴۷

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان بوشهر معتقد است تصمیماتی که برای مرزنشینان در دولت قبل گرفته شده است وضعیت معیشتی این قشر را بحرانی کرده است.

غلامحسین هوشمند، مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان استان بوشهر به خبرنگار ایلنا گفت: از سال ۹۱ با هوشمند کردن کارت‌های خانواده‌های مرزنشین مبادلات اقتصادی این قشر به حالت نیمه تعطیل درآمده است.

او ادامه داد: کارت‌های هوشمند در حالی جایگزین کارت سهام‌داران تعاونی‌های مرزنشین شد که این کارت‌ها با گمرک و دفاتر تعاونی‌ها هم‌خوانی ندارد و در واقع این کارت‌ها کاملا بدون استفاده شده است.

هوشمند با پرداختن به وضعیت درآمدی مرزنشینان افزود: نزدیک به ۵ سال است که مرزنشینان درآمد چندانی از تعاونی‌ها ندارند و این وضعیت روز به روز وخیم‌تر می‌شود. این تصمیم نادرستی بود که در دولت قبل گرفته شده است.

وی با بیان پیگیری‌های صورت گرفته افزود: چندین بار با دفاتر رییس جمهور و وزیر کار در این خصوص مکاتباتی انجام داده‌ایم ولی هیچ جوابی به دست ما نرسیده است.

مدیرعامل اتحادیه مرزنشینان بوشهر با اشاره به وضعت معیشتی مرزنشینان گفت: مرزنشینان بوشهری وضعیت معیشتی نامناسبی دارند و سهمیه‌های دریافتی آنها نیز قطع شده است این در شرایطی است که اداره دارایی مطالبات خود را از سال ۷۹ محاسبه کرده است و به طور کامل از مرزنشینان دریافت کرده است.

این فعال صنفی با انتقاد از چنین رفتارهایی خاطرنشان کرد: اعضای تعاونی‌های مرزنشینان برای پرداخت بدهی خود به اداره دارایی حتی مجبور به فروش خانه خود شده‌اند و در رابطه با همین بدهی‌ها حقوق اعضا هم مسدود شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز