خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

دولت فصل پنجم قانون کار را اجرایی کند/به امثال طرح کارورزی نیازی نداریم

asdasd
کد خبر : ۵۰۰۰۲۲

دبیر اجرایی خانه کارگر استان تهران گفت: معنی ندارد که دولت در قالب اجرای طرح‌های معلوم‌الحالی مانند کارورزی یا مهارت بخواهد برای کارفرمایان فرصت دور زدن قانون کار را فراهم کند.

اسماعیل حق‌پرست، دبیر اجرایی خانه کارگر استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا گفت: وقتی سالهاست که در فصل پنجم قانون کار، شرایط آموزش و استخدام کارگران فاقد مهارت مشخص شده‌است، دیگر چه را باید دولت یه صورت سرخود در مورد اشتغال دانشجویان فارغ‌التحصیل و سایر جویندگان کار طرح نویسی کند.

این فعال صنفی کارگری که عقیده دارد منظور دولت از کارورز قلمداد کردن بیکاران دانشگاهی همان کارگر  فاقد مهارتی است که پیش از این در فصل پنجم قانون کار به عنوان کارآموز معرفی شده بود؛ افزود: اگر دولت و کارفرما توجه خود را بر اجرای فصل پنجم قانون کار متمرکز کنند دیگر نیازی به طرح نویسی برای بیکاران نداریم.

وی ادامه داد: قرار است آموزش به ابزاری برای رشد و تعالی انسان‌ها تبدیل شود اما اکنون می‌بینیم که هم آموزش دانشگاهی و آموزش شغلی از کارکرد اصلی خود بازمانده و به ابزاری برای تنزل جایگاه اجتماعی کارگران تبدیل شده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان تهران ادامه داد: دولت در مقام مجری اصلی قانون کار باید نظارت مستقیمی بر عملکرد کارفرما داشته باشد زیرا تجربه ثابت کرده است که حقوق کارگران چه در هنگام کارآموزی و چه در آستانه بازنشستگی همواره در معرض تهدید قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز