خبرگزاری کار ایران

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد:

«بیمه کارگران ساختمانی» تنگنایی پر از مصیبت/ سهمیه‌بندی بی‌معناست

asdasd
کد خبر : ۴۹۹۰۵۳

علی یارمحمدی می‌گوید: در حالیکه از نیمه ۹۴ تا کنون هیچ کارگر ساختمانی بیمه نشده است، ساماندهی بیمه، یک مطالبه جدی است.

علی یارمحمدی (رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی بروجرد) در گفتگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی گفت: حدود دو سال است که  علیرغم وعده و وعیدها، هیچ کارگری بیمه نشده‌است.

وی ادامه داد: برای سال ۹۶، ۲۰۰ هزار سهمیه بیمه کارگران ساختمانی اعلام شده ولی تا این لحظه، این سهمیه به کارگران اختصاص نیافته و در هیچ کجای کشور، کارگری ساختمانی بیمه شده جدید نداریم.

عضو هیات مدیره کانون انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی کشور در ادامه بحث به ناکارآمدی سهمیه‌بندی اشاره کرد و گفت: سهمیه‌بندی بیمه هم بی معناست و هم غیرقانونیست و حقوق کارگران را ضایع می‌کند. انجمن‌های صنفی کارگران ساختمانی با طرح معیوب سهمیه‌بندی به شدت مخالف‌ هستند، اما صدای مخالفت ما تا کنون به جایی نرسیده است.

یارمحمدی تصریح کرد: در ارتباط با بیمه کارگران ساختمانی، مصیبت کم نداریم؛ رکود در بخش ساختمان، کارگران متخصص و حرفه ای ساختمان را با بیکاری‌های گاه و بیگاه مواجه کرده و همین مساله، بیمه را هم به چالش کشیده‌است.

وی در تشریح مطلب فوق افزود: بازرس تامین اجتماعی سراغ کارگر بیمه شده می‌رود و متوجه می‌شود که سر ساختمان نیست و به همین دلیل اقدام به قطع بیمه او می‌کند. البته باید گفت در این مورد، در هر استان سلیقه‌ای عمل می‌شود.

وی ادامه داد: نظر بازرسان تامین اجتماعی در این مورد متفاوت است؛ یک بازرس معتقد است که کارگر بیمه شده باید همیشه سرِ زمین باشد و بازرس دیگری ممکن است سهل‌گیرانه‌تر برخورد کند.

یارمحمدی در پایان تاکید کرد: مع‌الوصف در شرایطی که هستیم باید گفت بیمه کارگران بخش ساختمان در تنگنای سختی قرار گرفته؛ نه کارگر جدیدی بیمه می‌شود و نه کارگران بیمه شده قبلی به استمرار خدمات بیمه، اطمینان  دارند.  

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز