خبرگزاری کار ایران

برای دومین بار در سالجاری؛

کارگران «تولی پرس» و«بسته بندی البرز» ۱۰ روز به مرخصی اجباری رفتند

asdasd
کد خبر : ۴۹۵۸۹۴

برخی منابع از مرخصی اجباری حدود ۵۸۰ کارگر قراردادی و رسمی شاغل در دو کارخانه‌های «تولی پرس و بسته‌بندی البرز» خبر می‌دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در قزوین می‌گویند، با افزایش مشکلات این دو کارخانه، کارفرما از صبح دیروز (چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه) با اعلام تعطیلی موقت کارخانه به مدت ۱۰ روز، ۵۸۰ کارگر این واحد را به مرخصی می‌فرستد.

او با بیان اینکه کارگران این دو کارخانه که تحت مسئولیت کارفرمای واحد در محوطه‌ای واقع در شهر صنعتی البرز قزوین مشغول به کارند؛ نگران امنیت شغلی خود هستند، اظهار داشت: کارفرمای مشترک طبق اطلاع قبلی قصد دارد برای دومین بار در سالجاری با تعطیلی کارخانه تا ۲۰ خرداد ماه در این مدت از مزایای شغلی آنها کسر کند.

 طبق اظهارات وی؛ پیش از این نیز کارگران این دو کارخانه از روز پنجم تا ۱۹ فروردین ماه به مرخصی اجباری فرستاده شده‌ بودند که درنهایت کارفرما ۹ روز از ایام مرخصی هریک از کارگران کسر کرد.

وی با اشاره به بلاتکلیفی کارگران این دو واحد بعد از تعطیلی ۱۰روزه، گفت: کارگران از این موضوع رضایت ندارند چراکه در روزهایی که قرار است به مرخصی اجباری فرستانده شوند کارفرما برای کسر ۴ روز از  ایام مرخصی آنان به اجبار امضا گرفته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز