خبرگزاری کار ایران

نمایندگان کارگران شرکت‌های کشت و صنعت و دامداری مهاباد خطاب به وزیر کار:

در جریان مزایده، حقوق ممتازه کارگران نادیده گرفته‌شد/ به داد کارگران کشت و صنعت برسید

asdasd
کد خبر : ۴۵۷۴۳۶

نمایندگان کارگران شاغل در دو مجتمع کشت و صنعت و دامداری و صنعتی مهاباد، در نامه‌ای خطاب به وزیر کار خواستار رسیدگی به مطالبات خود و تسهیل پرداخت یک سال و نیم معوقات مزدی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایندگان کارگران دو مجتمع کشت و صنعت و دامداری مهاباد که حدود 16 ماه دستمزد معوقه دارند، در نامه‌ای خطاب به وزیر کار  خواستار رسیدگی به وضعیت خود شدند.

در این نامه آمده‌است:

احتراماً به استحضار می‌رساند شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه‌گذاری سبز در مهاباد (شرکت کشت و صنعت مهاباد- شرکت مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد- شرکت سردخانه زمزم مهاباد و شرکت مجتمع همامرغ مهاباد) که در سال 1386 براساس اصل 44 قانون اساسی به بخش خصوصی واگذار شد. ما کارگران شرکت فوق‌الذکر مشاهده کردیم که هر سال وضع معیشت و امنیت شغلی و حقوق ما روز به روز بدتر می‌شود. علی‌الخصوص از سال 1393 ناامیدی و یاس تمام وجود کارگران وخانواده‌های آنها را گرفت تا اینکه در سال 1394 به علت بدهی سهامداران به بانک‌ها دارایی، تامین اجتماعی و افراد حقیقی و حقوقی این مجموعه‌های تولیدی توسط قاضی شعبه دوم عمومی مهاباد برابر مزایده واگذار شد و در جریان این مزایده حقوق ممتازه ما کارگران نادیده گرفته شد و مجدداً روز از نو و روزی از نو. مالک جدید اقدام به قطعه قطعه نمودن شرکت‌ها نموده و تنها چیزی که در این سال‌ها به آن توجه نشده تولید و حق و حقوق کارگران مظلوم است.

فی‌الحال که این نامه تقدیم می گردد بیش از یک سال و نیم است حقوق و معوقات حقوقی دریافت نکرده‌ایم. حق بیمه ما کارگران پرداخت نشده و وضعیت حق سنوات ما نامعلوم است و هنوز عیدی و پاداش آخر سال 94 را دریافت نکرده‌ایم. لذا ما کارگران زحمتکش و ستم دیده شرکت‌های کشت و صنعت و مجتمع دامداری و صنعتی مهاباد از حضرتعالی خواهشمندیم محض رضای حق تعالی به دادمان برسید و نگذارید فرصت‌طلبان حقوق قشر ضعیف کارگر را پایمال کنند.

در زیر خواسته‌هیا خود را به ترتیب و به صورت اجمالی تقدیم می‌داریم:

1-پرداخت حقوق معوقه بیش از یک سال و نیم

2-پرداخت حق بیمه ماه‌های شهریور، مهر، آذر و دی 1395

3-پرداخت عیدی و پاداش سال 1394

4-پرداخت سنواتی پرسنل از بدو استخدام تا به حال (با توجه به مزایده شرکت‌ها)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز