خبرگزاری کار ایران

60 کارگر شیشه قزوین در نوبت اخراج قرار گرفتند

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۸۶۵

در پی ادامه بحران مالی در کارخانه شیشه قزوین ،کارفرما اسامی 60کارگر قرارداد موقت وپیمانی را با سوابق یک تا 17 سال در لیست اخراجی‌ها قرار داده است. از قرار معلوم این 60 کارگر در ابتدای اسفند ماه پس از خاتمه قرارداد کارشان بیکار می‌شوند.

منابع کارگری ایلنا در کارخانه «شیشه قزوین» گزارش دادند؛ در این واحد تولیدی حدود 320 کارگر مشغول به کار هستند اما طی چند ماه گذشته به دلیل آنچه ازسوی کارفرما «رکود بازار فروش محصولات» عنوان می‌شود؛ اسامی 60 کارگر این واحد تولیدی تا پایان ماه جاری در لیست اخراج قرار گرفته است.

طبق اظهارات کارگران این کارخانه، مدیریت شیشه قزوین عقیده دارد که فعالیت این واحد تولیدی به شیوه کنونی مقرون به صرفه نیست و باید برای کاهش هزینه‌های تولید از نیروی کار کارخانه کم کند.

درعین حال کارگران درخصوص وضعیت قرارداد کار خود می‌گویند؛ کارفرمای این کارخانه با کارگران قراردادی قرارداد کار سه ماهه منعقد کرده درعین حال کارگرانی که تحت مسئولیت چند شرکت پیمانکاری در این واحد تولیدی شاغل هستند؛ فاقد قرارداد کار مشخص هستند.

منابع خبری در این واحد تولیدی در ادامه می‌گویند؛ کارفرما به کارگرانی که در لیست اخراج قرار دارند، گفته برای تسویه حساب  کامل، آنان باید تا حداقل یکسال آینده صبر کنند.

به گفته آنان؛ مجموع مطالبات حدود 320 نفر از کارگران قراردادی و پیمانکاری شیشه قزوین دست‌کم در 8ماه گذشته به تاخیر افتاده و حق بیمه آنان نیز از تیر ماه تا هم اکنون پرداخت نشده است.

طبق ادعای کارگران شیشه قزوین؛ افزایش بدهی‌های مالی این واحد تولیدی به اداره تامین اجتماعی قزوین باعث شده که این اداره از  تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران و خانواده‌هایشان خوداری کند.

این کارگران که احتمال می‌دهند درنتیجه‌ی وضعیت پیش آمده؛ ممکن است سایر کارگران نیز امنیت شغلی خود را از دست بدهند، در بخش پایانی سخنان خود گفتند: تقریبا  اسفند ماه هر سال کارفرما به بهانه کاهش هزینه‌های مالی کارخانه تعدادی از نیروی کار کارخانه را تعدیل می‌کند.

به گفته آنان؛ اسفند ماه سال گذشته بود که تعداد 25 نفر از  همکارانمان پس از خاتمه قرارداد کار ازسوی کارفرما  اخراج شدند همچنین طی چند ماه گذشته سه نفر از کارکنان بخش اداری کارخانه از کار بیکار شده‌اند.

گفتنی است، کارگران کارخانه‌ شیشه قزوین که در کیلومتر 33 جاده قزوین به رشت واقع شده است؛ از تقریبا شش ماه پیش چندین نوبت به دلیل پیگیری مطالبات معوقه مزدی خود  در محل کارخانه دست به اعتراض صنفی زده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز