خبرگزاری کار ایران

بلاتکلیفی کارگران اخراج شده شهرداری تاکستان برای بازگشت‌به کار

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۸۱۲

با گذشت 5 ماه از اخراج 75 نفر از کارگران خدماتی شهرداری تاکستان، هنوز کارفرما مطالبه‌های حقوقی کارگران اخراجی را پرداخت نکرده است. کارگران از زمان اخراج تا کنون پیگیر بازگشت به‌کار خود هستند.

به گزارش ایلنا، مرداد ماه سال جاری75 نفر  از  مجموع 150 کارگر خدماتی شهرداری تاکستان که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری «پاکراه» در استان قزوین مشغول بکارند ، با حداقل 7 سال سابقه کار به دلیل عدم نیاز از سوی کارفرما اخراج شدند.

با وجود آنکه از آن تاریخ تاکنون کارگران بیکار شده با طرح شکایت در اداره کار شهرستان تاکستان پیگیر مطالبات معوقه  و بازگشت به‌کار خود شده‌اند، اما هنوز بلاتکلیف هستند.

از قرار معلوم کارگران پیمانی شهرداری تاکستان در پنج ماهی که اخراج شده‌اند در جستجوی کار به واحدهای صنعتی و خدماتی زیادی مراجعه کرده‌اند اما به دلیل شرایط سنی که دارند تا این لحظه هیچ کاری برای آنها پیدا نشده است.

گفته می‌شود کارگران اخراجی  در حال حاضر4 ماه است تحت پوشش بیمه بیکاری هستند و نگرانند که با ادامه این وضعیت نتوانند برای مدت زیادی با این شرایط بتوانند زندگی کنند.

به گفته کارگران اخراجی مدیریت این شرکت پیمانکاری مدعی است که در شرایطی که به دلیل مشکلات اقتصادی حتی قادر به پرداخت دستمزد کارگران موجود نیست امکان بازگشت به کار اخراج شدگان وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز