خبرگزاری کار ایران

در بیانیه مشترک سازمان‌های مردم نهاد مطرح شد؛

خواهان پاسخگویی مسئولان ذیربط هستیم/ یاد آتشنشانان و کودکان فقیر گاراژ غنی آباد گرامی

asdasd
کد خبر : ۴۵۱۱۹۷

بیش از سی انجمن مردم نهاد در بیانیه‌ای مشترک با ابراز تاسف از بروز حادثه ساختمان پلاسکو، خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سی و نُه انجمن مردم نهاد در واکنش به حوادث دردناک از قبیل حادثه آتش‌سوزی ساختمان پلاسکو و سوختن دو کودک کار در گاراژی در شرق تهران، بیانیه مشترک صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: اگر داغداری واکنش "طبیعی" به چنین مصیبتهایی باشد، اعتراضِ اجتماعی، واکنشی" جمعی" در برابر آن است، اما شوربختانه آنچه کمتر میان سلفی ها و شعارها و غرولندهای فراگیر مشاهده میشود، اعتراضی متشکل و جمعی ست. "مسئولان امر" در این وضعیت همان 'واکنش طبیعی تعمیم یافته' را از خود نشان می دهند و با اظهار تاسف،جملات قصار می گویند و با فاجعه عکس یادگاری می‌گیرند. بازار  مقصر یابی داغ میشود،حال آنکه یافتن مقصر در این شرایط مانند یافتن قطره ای آب در میانِ امواج خروشانِ دریاست!

در پایان این بیانیه که به صورت مشترک توسط انجمن‌های حمایت از حقوق کودک صادر شده، می‌خوانیم: ما موسسات، سازمانهای مردم نهاد فعال حقوق کودک، فعالان مدنی و دانشجویی ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه ی ساختمان پلاسکو و بزرگداشت یاد کودکان فقیر سوخته در گاراژ غنی آباد خواهان پاسخگویی مسئولان ذیربط، تجهیز کامل سازمان آتشنشانی های کشور و فراهم سازی امکان تحصیل رایگان و تامین اجتماعی مناسب برای همه کودکان و خانواده ی آنها هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز