خبرگزاری کار ایران

دقایقی پیش آغاز شد؛

تجمع کارگران معترض به ادغام درمان تامین اجتماعی در مقابل مجلس

دقایقی پیش، تجمع گروه‌های صنفی کارگری که نسبت به ادغام منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به طرح تحول سلامت معترضند در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، به دنبال تصمیم روز گذشته فعالان صنفی کارگری شاغل و بازنشسته برای برپایی اجتماعی صنفی اعتراضی در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی، صبح امروز این گردهمایی صنفی با حضور کارگرانی از استان‌های تهران، سمنان، قزین، قم و مازندران برپا شد.

هدف تجمع کنندگان که از کارگران شاغل و بازنشسته تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند و شمار آنها به چند صد نفر می‌رسد، اعتراض به تلاش‌هایی است که در ماه‌های گذشته در جهت گنجانده‌شدن موضوع ادغام درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت صورت گرفته است.

پس از آنکه در ماه‌های گذشته موضوع بررسی لوایح برنامه ششم توسعه و بودجه سال 96، در مجلس مطرح شد، زمزمزه‌هایی در خصوص تلاش برای ادغام امکانات و منابع مالی صندوق درمان سازمان تامین اجتماعی در طرح تحول سلامت مطرح شد.

این پیشنهاد که بیشتر از سوی مدیران وزارت بهداشت دولت یازدهم و نمایندگان همفکر آنها در مجلس شورای اسلامی مطرح شده‌است تاکنون با مخالفت جدی کارگران شاغل و بازنشسته روبرو بوده است.

کارگران در مقام مخالف اصلی این طرح می‌گویند، مدیریت انحصاری وزارت بهداشت بر تعیین بهای خدمات پزشکی و دارویی باعث شده است تا طرح تخول سلامت از مسیر اصلی خود که همانا ارائه پوشش فراگیر بیمه‌های درمانی برای محرومان بوده است فاصله گرفته و به طرحی هزینه‌بر که تنها نتیجه آن بلعیده شدن منابع صندوق‌های بیمه‌های اجتماعی درمانی است؛ تبدیل شود.

کد خبر : ۴۴۴۱۹۱