خبرگزاری کار ایران

بیکاری کارگران در پی تعطیلی احداث خط ریلی شیراز-کرمان

asdasd
کد خبر : ۴۴۳۵۰۲

در پی تعطیلی پروژه احداث خط ریلی شیراز کرمان، حدود نهصد کارگر بیکار شدند.

براساس اخبار دریافتی ایلنا، عدم تامین اعتبار مالی، پروژه احداث خط ریلی شیراز- کرمان را به تعطیلی کشاند.

از قرار معلوم، با تعطیلی این پروژه در هفته گذشته، ۹۰۰ کارگر شاغل در آن بیکار شده‌اند. علاوه بر این ۸۰۰ نفر هم به طور غیرمستقیم در این پروژه شاغل بوده‌اند.

این پروژه پس از رشد ۶۰ درصدی، در هفته گذشته به علت کمبود بودجه تا مدت نامعلوم تعطیل شده است.

جواد زارع‌پور، مدیر عامل موسسه الهادی که مجری ساخت این پروژه است، ضمن تایید تعطیلی کامل خط ریلی شیراز – کرمان به یک رسانه محلی گفت: خط ریلی شیراز به کرمان در استان فارس ۲۰۰ کیلومتر طول دارد که در دو قطعه در حال ساخت بود.

وی با بیان اینکه موسسه الهادی بابت اجرای این خط ریلی طلب ۱۰۰ میلیارد تومانی از دولت دارد افزود: از سال ۹۱ که اجرای این خط ریلی آغاز شد بالغ بر ۱۴۵ میلیارد تومان برای آن هزینه شد که تنها ۴۵ میلیارد تومان از سوی دولت پرداخت گردید و مابقی از منابع داخلی این موسسه تامین شده است.

زارع‌پور با تاکید بر اینکه عدم پرداخت مطالبات، پروژه مذکور را به تعطیلی کشاند، افزود: از اول سال ۹۴ تا کنون هیچ پولی از سوی دولت برای این پروژه تخصیص نیافته است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز