خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی کارگری برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای تهران:

لایحه اصلاح قانون کار منافع، امنیت و آینده کارگران را به خطر می‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۴۴۱۲۲۵

انجمن صنفی کارگری برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای تهران با انتشار بیانیه‌‌ای ضمن مخالفت با لایحه اصلاح قانون کار تاکید کرد که این لایحه منافع، امنیت و آینده کارگران و خانواده‌های آنان را بیش از پیش به خطر می‌اندازد.

به گزارش ایلنا؛ انجمن صنفی کارگری برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای تهران با انتشار بیانیه‌ای، اعلام کرد که با لایحه اصلاح قانون کار مخالف است، چرا که این لایحه منافع، امنیت و آینده کارگران و خانواده‌های آنان را بیش از پیش به خطر می‌اندازد.

این انجمن در بیانیه خود با  یادآوری اینکه جامعه کارگر بیش از 2 ماه است که در تکاپوی روشنگری، پیگیری‌های قانونی و مقاومت در برابر مساله‌ای سرنوشت ساز است، آورده است: لایحه‌ ی اصلاح قانون کار که بدون در گرفتن  شرکای اجتماعی تدوین شده است.

این انجمن صنفی کارگری در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه این لایحه پیش‌تر توسط دولت دهم به مجلس شورای اسلامی ارسال شده بود، از اینکه دولت یازدهم در کمال ناباوری همان لایحه دولت گذشته  را به مجلس ارسال کرده است، اظهار تاسف کرد. 

در ادامه این بیانیه با اشاره به اینکه، در لایحه اصلاح قانون کار، حداقل دستمزد کارگران به شرایط اقتصادی کشور گره خورده است، یادآوری شده است که دولت پس از تصویب این لایحه می تواند با توجه به وضعیت اقتصادی خود دو شرط تورم و سبد معیشت را نقض کرده و از افزایش دستمزد کارگران، متناسب با تورم و سبد معیشت آن‌ها سر باز زند.

در ادامه این بیانیه با اشاره تغییر ماده 112 قانون کار، از حذف حداقل سن کار انتقاد شده است: تغییر ماده 112 قانون کار رسمیت بخشیدن به کار کودک است.

انجمن صنفی کارگری برنامه‌ریزان و دستیاران کارگردان سینمای تهران در پایان این بیانیه خواستار عودت لایحه اصلاح قانون کار شده و تاکید کرده است که این لایحه باید با رعایت سه جانبه گرایی اصلاح شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز