خبرگزاری کار ایران

صبح امروز مقابل مجلس شورای اسلامی؛

بازنشستگان پیش از موعد تامین اجتماعی تجمع کردند

صبح امروز بیش از ششصد نفر از بازنشستگان پیش از موعد سازمان تامین اجتماعی از شهرها و استان های مختلف به تهران آمدند و مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، صبح امروز (چهارم دی ماه) بیش از ششصد نفر از بازنشستگان پیش از موعد سازمان تامین اجتماعی از سراسر کشور به تهران آمدند و از ساعت ۸ صبح مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند.

این بازنشستگان که در وزارت‌خانه‌ها و سازمان‌های مختلف دولتی مشغول کاربوده‌اند، در سالهای نیمه دوم دهه ۸۰ در قالب قوانین بازنشستگی پیش از موعد بازنشسته شده‌اند. مشکل از انجا آغاز می‌شود که مدیران وقت سازمان تامین اجتماعی در محاسبه مستمری دوران بازنشستگی آن‌ها، سنوات ارفاقی را نادیده می‌گیرند و تنها بر اساس میانگین حق بیمه ‌ای که توسط این افراد در دو سال آخر خدمتشان پرداخت شده است، محاسبات خود را انجام می‌دهند.

حاضران در تجمع که از روزهای قبل در فضای مجازی برای حضور در مقابل مجلس سازماندهی کرده‌اند، مهم‌ترین مطالبه خود را اجرای صحیح قانون بازنشستگی پیش از موعد (مصوب شهریورماه سال ۸۶) و محاسبه سنوات ارفاقی در برقراری مستمری‌ها عنوان کردند.

این گروه از بازنشستگان خواستار پیگیری مسئولان وزارت رفاه و نمایندگان مجلس در خصوص تصویب بند (ب) ماده 13 لایحه برنامه ششم توسعه که به موضوع پرداخت حق و حقوق و کسورات معوق بازنشستگی‌ آنها مربوط می‌شود، شدند.

کد خبر : ۴۴۰۹۲۸