خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس:

برگرداندن لایحه اصلاح قانون کار توسط مجلس غیرقانونی است/ فعالان کارگری را دعوت می‌کنیم

سلمان خدادادی می‌گوید: امکان بازگشت لایحه اصلاح قانون کار وجود ندارد؛ مگر این که دولت تصمیم بگیرد و درخواست بازپس‌گیری لایحه را به مجلس ارسال کند.

سلمان خدادادی، رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در پاسخ به این پرسش که چرا علیرغم مخالفت های کارگران، کمیسیون اجتماعی تصمیم دارد لایحه اصلاح قانون کار را به رای بگذارد؛ گفت: مجلس چاره ای جز بررسی لایحه ارسالی دولت ندارد؛ چرا که بازگرداندن لوایح توسط مجلس، غیرقانونی است و براساس قانون، مجلس موظف است، بررسی لوایح را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم ملکان در استان آذربایجان شرقی در ادامه افزود: تشکل‌ها و فعالین کارگری به جای فشار بر نمایندگان مجلس،  بایستی مخالفت خود با بررسی این لایحه را با دولت مطرح کنند و از دولت بخواهند که این متن پیشنهادی را پس بگیرد چرا که در حال حاضر فقط این دولت است که می‌تواند این بررسی را متوقف کند.

وی با بیان این که اگر بررسی لایحه در مجلس ادامه پیدا کند،  دور از ذهن نیست که نتیجه نهایی باب میل کارگران باشد، افزود: تا کنون سه جلسه برای بررسی لایحه برگزار کرده ایم؛ یک جلسه با دولت، یک جلسه با تشکل های کارگری و یک جلسه در خود کمیسیون اجتماعی؛ در صورتی هم که کلیات لایحه رای بیاورد، برای ارزیابی مواد آن هم جلسات متعددی برگزار خواهیم کرد.

خدادادی در پاسخ به این پرسش که ادامه روند کار بررسی لایحه به چه شکل خواهد بود؛ گفت: ارزیابی لایحه روال قانونی خود را طی خواهد کرد و با این که نظرات دوستان کارگر مبنی بر توقف بررسی لایحه را می‌دانیم و لازم نیست که مجددا از آنها دعوت کنیم؛ معهذا باز هم از فعالان کارگری در ادامه کار و در جلسات آتی برای بررسی لایحه دعوت خواهیم کرد.

کد خبر : ۴۴۰۱۰۷