خبرگزاری کار ایران

ادامه بلاتکلیفی کارگران قند فسا/ واردات شکر خام شرایط را سخت‌تر کرده‌است

با گذشت چندین ماه از توقف فعالیت کارخانه قند فسا در استان فارس، هنوز برای بازگشت به کارکارگران این واحد تولیدی اقدامی صورت نگرفته است.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، تعطیلی واحد قند فسا تقریبا اوایل آذر ماه سال گذشته (94) و در زمانی اتفاق افتاد که کارفرما به دلیل آنچه مشکلات مالی عنوان می‌کند، فعالیت کارخانه را در خطوط تولید متوقف کرد و از آن زمان تاکنون بیش از  300 کارگر شاغل در آن بدون دریافت معوقات مزدی بیکار شده‌اند.

کارگران قند فسا با بیان اینکه طی حدودا چند روز گذشته در اعتراض به بی‌توجهی مسئولان کارخانه و اینکه هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای به ما نمی‌دهند؛ دست به اعتراض صنفی در مقابل برخی نهادهای دولتی همانند فرمانداری زده‌اند، در ادامه افزودند: جدا از بی‌توجهی کارفرما در پرداخت مطالبات کارگران، مسئولان شهرستانی همانند فرمانداری و اداره کار که متولی پیگیری مطالبات کارگران شهرستان هستند هیچ واکنشی از خود نشان نمی‌دهند.

طبق اظهارات کارگران، عمده‌ترین مشکل شرکت قند فسا تامین نشدن مواد اولیه تولید است چراکه به‌صورت مشخص جهاد کشاورزی مجوز مرحله نخست واردات شکر خام کارخانه را داده است.

 کارگران با بیان اینکه کارفرما معتقد است؛ آنچه باعث تاخیر در تامین منابع مالی کارخانه شده، طولانی شدن روند واردات شکر خام است که قرار است برای تامین مواد اولیه تولید به این واحد داده شود، در ادامه افزودند: از آبان ماه سالجاری منتظر بازگشایی کارخانه و واردات شکر خام به عنوان مواد اولیه تولید هستیم که کارفرما در آخرین مصاحبه خبری خود وعده آن را به برخی رسانه‌ها داده بود.

آن‌ها می‌گویند: آنچه برای کارگران این کارخانه حائز اهمیت است بازگشایی کارخانه و بازگشت به کارشان است چراکه در منطقه محل کارشان فرصت شغلی دیگری وجود ندارد.

به گفته این کارگران وضعیت پیش آمده درحالی ادامه دارد که طی ده روز  گذشته شماری از کارگران کارخانه قند فسا مقابل درب ورودی کارخانه و مقابل ساختمان برخی نهادهای دولتی مستقر در شهرستان فسا تجمعات متعددی انجام داده اند اما نتیجه‌ای دربرنداشته است.

کد خبر : ۴۳۹۲۶۱