خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگری:

سلب قوانین حمایتی انگیزه ورود به بازار کار را از میان می‌برد

asdasd
کد خبر : ۴۳۷۶۸۸

یک فعال صنفی کارگری می‌گوید حرف و عمل دولت در خصوص حمایت از نیروی کار با هم همخوانی ندارد؛ چرا که دولت از یک طرف می‌گوید باید مهارت‌های نیروی کار را بالا برد، اما از طرفی با سلب قوانین حمایتی انگیزه ورود آنها به بازار کار را از بین می‌برد.

«علی اصلانی»، فعال صنفی کارگری، در گفتگو با ایلنا، اظهار داشت: نمی‌توان از یک طرف از افراد جویای کار را ترغیب کرد که برای ورود به بازار کار مهارت های بیشتری کسب کنند اما از طرفی دیگر با سلب قوانین حمایتی انگیزه آنها برای ورود به بازرا کار را کاهش داد.

اصلانی برای نمونه به گسترش مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و و خروج کارگاه‌های کوچک زیر 5 نفر و 10 نفر از شمول قانون کار اشاره کرد و افزود: کارگران این مناطق از سطح دستمزدها و امنیت شغلی خود ناراضی هستند و تشویش خاطر بالایی از جهت از دست دادن کار دارند که این نگرانی به اعضای خانواده‌های آنان نیز تسری می‌یابد.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: حال دولت با این سابقه‌ای که از کار در مناطق آزاد و ویژه و کارگاه‌های کوچک در اذهان عمومی وجود دارد چگونه می خواهد کارجویان تحصیل کرده را به کار در این مناطق تشویق کرد.

در روزهای گذشته  مجید تهرانیان، مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران در گفتگو با خبرگزاری‌ها اعلام کرد یکی از دلایل بیکاری بعد از پدیده اقتصادی نبود مهارت است.

تهرانیان همچنین گفته است: چند سال گذشته نزدیک به 35 هزار نفر برای یافتن شغل به کاریابی ها مراجعه کردند، در همان مقطع 35 هزار نفر در کارخانه ها اعلام نیاز کردند اما یکی از دلایلی که کاریابی ها نمی توانستند کارجویان را به کارخانه ها معرفی کنند عدم مهارت متقاضیان کار بود.

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور در ادامه ادعا‌های مدیرکل آموزش فنی حرفه‌ای استان تهران را تعجب آور دانست و افزود: هم اکنون تشکل‌های صنفی کارگری از بیکاری‌های گسترده کارگران و تعطیلی دمینو وار واحدهای تولیدی گلایه دارند

وی افزود: حال در این شرایط ادعای ایجاد 35 هزار فرصت شغلی تعجب برانگیز است و به نظر می‌رسد که نوعی فرافکنی برای کمرنگ جلوه دادن خلا آموزش های لازم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز