خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور:

رئیس دولت تمام قد از استقلال تامین اجتماعی حمایت کند

asdasd
کد خبر : ۴۳۴۰۷۰

یک فعال کارگری با بیان اینکه اجازه ادغام صندوق تامین اجتماعی با سایر بیمه را نمی دهیم عنوان کرد: از رئیس دولت می‌خواهیم تا در کنار وزارت رفاه بایستد و از ادغام درمان تامین اجتماعی جلوگیری کند.

علی اکبر رواقی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: صندوق بیمه تامین اجتماعی با تمامی ارکانش، یک صندوق بین النسلی و متعلق به کارگران  است و نباید به آن دست دارزی شود چراکه مطابق شرع و قانون تعرض به حق الناس یک تخلف محسوب می‌شود.

او با اشاره به اینکه از بدو راه‌اندازی سازمان تامین اجتماعی دولت هیچ سهمی در این صندوق نداشته است، اظهار داشت: آقای روحانی و دولت تدبیر و امید نباید به چنین طرح هایی روی خوش نشان بدهند.

رواقی با بیان اینکه این طرح تبعات اجتماعی فراوانی خواهد داشت، گفت: صندوق با پول کارگران و زحمتکشان به وجود آمده است و حتی دولت هم در آن سهمی ندارد. حامیان این طرح فراموش نکنند که صندوق تامین اجتماعی خط قرمز ما است.

هضو هیات مدیره کانون عالی شوراهای اسلامی کار کشور افزود: آیا وزیر بهداشت حاضر است بیمارستان های شخصی خود را به دولت واگذار کند؟ اگر نه چه طور انتظار دارد که کارگران از بیمارستان ها و مراکز درمانی خود چشم پوشی کنند.

او گفت: کشور منابع نفتی و گازی فراوانی دارد که اگر به درستی مدیریت شوند، دیگر نیازی نیست که به صندوق کارگران دست دارزی کنند.

رواقی در پایان خاطر نشان کرد: با رعایت موارد قانونی و انجام تحصن اجازه نمی دهم که این طرح به سرانجام برسد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز