خبرگزاری کار ایران

تعطیلی موقت «فیبر ایران» 100 کارگر را بیکار کرد

با تعطیلی موقت کارخانه فیبر ایران واقع در منطقه آزاد انزلی؛ حدود 130 کارگر با دست‌کم سه ماه حقوق معوقه بیکار شدند.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا، کارفرمای این واحد تولیدکننده محصولات چوبی از اول آذر ماه جاری به دلیل انجام نوسازی و بازسازی به صورت موقت کارخانه را تعطیل اعلام کرده و مانع ورود حدود 100 نفر از کارگران رسمی و قراردادی کارخانه به محل کارشان شد.  به همین دلیل گروهی از کارگران روز گذشته (سوم آذر ماه) مقابل درب ورودی کارخانه دست به اعتراض صنفی زدند.

بنا بر ادعای کارگران این کارخانه، کارفرما در زمان اخراج به آنها وعده داده بود پس از برطرف شدن مشکلات کارخانه دوباره همه آنها به کار سابق خود بازگردانده خواهند شد.

از سوی دیگر گفته می‌شود که تمامی کارگران شاغل و اخراجی که بابت دست‌کم سه ماه مزد معوقه از کارفرما طلبکارند باید برای برقراری مقرری بیمه بیکاری به اداره کار مراجعه کنند.

از قرار معلوم کارگران این واحد تولیدی به صورت میانگین 15 سال سابقه کار دارند که بسیاری از آنان با سوابق بالای 20 سال در آستانه بازنشستگی هستند که دریافت بیمه بیکاری به سوابق بیمه‌ای آنان در زمان بازنشستگی لطمه خواهد زد.

به ادعای کارگران فیبر انزلی در ابتدا کارفرما قصد داشت برای بازسازی و نوسازی و نصب ماشین‌آلات جدید کارخانه نیمی از کارگران را برای شش ماه تعدیل کند این در حالیست که طی دو روز گذشته کارفرما مانع ورود همه کارگران به کارخانه شده است.

21

22

کد خبر : ۴۳۱۸۸۶