خبرگزاری کار ایران

در طومار جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته تهرانی عنوان شد:

لایحه اصلاح قانون کار مقدمه‌ای بر برده‌داری نوین/ خطر تشدید شکاف طبقاتی

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۴۸۰

جمعی از کارگران شاغل و بازنشسته تهرانی با تهیه و امضاء طوماری از لایحه معیوب اصلاح قانون کار به عنوان مقدمه ای بر برده داری نوین و عامل تشدی فقر و شکاف طبقاتی یاد کردند..

به گزارش ایلنا در این طومار که به امضای بیش از 900 نفر( کارگران، بازنشستگان، انجمن‌های اسلامی، شوراهای اسلامی کار و خانه کارگر غرب) رسیده است تاکید شده است که لایحه اصلاح قانون کار مقدمه ای بر برده داری نوین است که باعث رونق فقر و محرومیت و فاصله طبقاتی بیشتر خواهد شد.

در ادامه بیانیه آمده است: بررسی‌ها نشان دهنده آن است که قانون کار کوچکترین مانعی در جهت تولید و اشتغال کشور محسوب نمی‌شود و بهتر است بازیگران اصلاح قانون کار مطالعه دقیقی از وضعیت جامعه فعلی و مافیای اقتصادی و ورود کالاهای خارجی فلج کننده اشتغال داشته باشند.

در ادامه یادآوری شده است که قانون کار به عنوان یکی از مترقی ترین و جامع ترین قوانین کار دنیا جنبه حمایتی از جامعه مظلوم کارگری دارداما عده‌ای دانسته یا ندانسته به بهانه اینکه این قانون مانع تولید و اشتغال است در جهت اصلاح و تغییر آن برآمدند.

در پایان این بیانیه تاکید شده است که امضا کنندگان  این بیانیه با هرگونه اصلاح قانون کار، بدون حضور شرکای اجتماعی مخالف هستند و یقینا در صورتی که به خواسته قانونی جامعه کارگری توجهی نشود از خط قرمزهای جامعه کارگری عدول شده است و قطعا با واکنش جامعه کارگری مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز