خبرگزاری کار ایران

در طومار اعضای مجمع نمایندگان استان تهران عنوان شد:

با لایحه ضد کارگری به صراحت مخالفیم

asdasd
کد خبر : ۴۲۴۴۰۳

جمعی از اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با امضای طوماری ضمن ابراز مخالفت با لایحه اصلاح قانون کار و طرح ادغام، از نمایندگان مجلس خواستند که لایحه را به دولت برگردانند.

به گزارش ایلنا، اعضای مجمع نمایندگان استان تهران با امضای طوماری به صراحت مخالفت خود را با لایحه پیشنهادی دولت برای اصلاح قانون کار مخالفت کردند. در این طومار از نمایندگان خواسته شده لایحه را به دولت مسترد کنند.

متن این طومار به شرح زیر است:

با احترام ما جمعی از اعضای مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با امضای طومار از مسئولان و نمایندگان مجلس و دولتمردان محترم خواستاریم هر گونه تغییر در قانون کار را با تایید طبقه کارگر و تشکلات رسمی کارگری انجام دهند و در این برهه حساس، مخالفت صریح خود را نسبت به لایحه پیشنهادی و ضدکارگری اعلام می‌داریم و همچنین بدینوسیله مخالفت خود را با ادغام درمان تامین اجتماعی نیز اعلام می‌داریم.

قانون کار که بیش از 54 درصد جمعیت کشور را پوشش می‌دهد، پس از سه دهه اینک آن را با عنوان لایحه اصلاح قانون کار به مجلس شورای اسلامی ارائه داده‌اند. این لایحه به دلیل ایرادات ساختاری باید به دولت بازگشت داده شود تا در جلسات کارشناسی با رعایت اصل سه جانبه‌گرایی مورد بررسی قرار گیرد.

طبقه کارگر قانون کار فعلی را ، قانون حداقلی و حمایتی برای خود می‌داند و هر گونه تعرض به آن را به هر بهانه‌ای خلاف قانون اساسی و خط قرمز خود می‌داند و از مجلس شورای اسلامی خواهان آن است تا با در نظر داشتن نظر تشکلات کارگری که صریحا مخالفت خود را اعلام داشته‌اند، از تصویب چنین لوایحی خودداری نمایند تا نشانه‌ای از احترام به نظر کارگران در آن مشهود باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز