خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران:

وزارت بهداشت به دنبال بلعیدن اموال کارگران است/جبران طرح‌های شکست‌خورده با دست‌اندازی به اموال کارگران

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران می‌گوید وزارت بهداشت به دنبال تصاحب منابع درمان کارگران است تا با اتلاف آن طرح شکست خورده تحول سلامت را پیش ببرد.

«محمدرضا فرزعلیان» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: از ابتدای عمر دولت یازدهم مدیران وزارت بهداشت تنها درصدد دست‌اندازی به منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی بوده‌اند.

وی افزود: انگیزه این اقدام وزارت بهداشت تنها و تنها جبران ناکارآمدی است که به دلیل بالا رفتن بی‌دلیل تعرفه‌های خدمات پزشکی به وجود آمده است.

این مقام کارگری مدعی شد: در نتیجه اجرای این سیاست وزارت بهداشت دولت یازدهم، طرح تحول سلامت به صورت چاه ویلی درآمده است که باید تمام بودجه‌های درمانی دولتی و غیردولتی را ببلعد.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران ادامه داد: از آنجا که واضح است که دولت قادر به تامین منابع برای پر کردن این چاه ویل نیست، مدیران وزارت بهداشت با پافشاری به ادامه اجرای این طرح شکست خورده درصدد تصاحب منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی هستند.

فرزعلیان بر یک پارچه ماندن صندوق درمان تامین اجتماعی تاکید کرد و افزود: بخش‌های سه گانه صندوق سازمان تامین اجتماعی تنها در کنار هم معنا دارند و جداسازی یک بخش کارکرد سایر بخش‌ها را نیز برهم می‌زند.

فعالان جامعه کارگری در سال‌های گذشته بارها یادآور شده‌اند که دولت بدهی عظیم خود به سازمان تامین اجتماعی را که بالغ بر 120 هزار میلیارد تومان می‌شود پرداخت نمی‌کند و از سویی همواره برای جبران کسری منابعش در طرح‌های شکست خورده‌ای چون هدفمندی یارانه به اموال کارگران شاغل و بازنشسته تامین اجتماعی که مصداق حق‌الناس است؛ دست درازی می‌کند.

فرزعلیان با تاکید بر اینکه امکانات درمان کارگران تنها متعلق به بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی است، افزود: کارگران هیچ تمایلی به واگذاری امکانات درمانشان ندارند زیرا به خوبی متوجه هستند که امکانات درمان آنها مثل بیمارستان‌ها و درمانگاه‌ها در دست دولت مستهلک و بلااستفاده می‌شود.

عضو هیات مدیره کانون شوراهای اسلامی کار استان تهران با بیان اینکه دولت به موازات ادغام صندوق درمان تامین تامین اجتماعی به دنبال قانون کردن لایحه معیوب و ضدکارگری قانون کار است.

کد خبر : ۴۲۴۳۸۱