خبرگزاری کار ایران

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی:

ادغام درمان یکپارچگی تامین اجتماعی را مخدوش می‌کند

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۸۸۴

یک فعال صنفی کارگران ساختمانی یکپارچگی بخش‌های مختلف صندوق سازمان تامین اجتماعی را خدشه ناپذیر دانست و تاکید کرد که جدا سازی بخش درمان هزینه‌های درمان کارگران شاغل و بازنشسته را افزایش می‌دهد.

«میکائیل صدیقی» در گفتگو با ایلنا با اعلام این مطلب اظهار داشت: بخش‌های درمان، بازنشستگی و بیمه بیکاری صندوق سازمان تامین اجتماعی تفکیک پذیر نیستند چرا که کارگران شاغل و بازنشسته نیاز مبرمی به حمایت‌های چند لایه بیمه‌ای دارند و فقدان یکی از آنها سایر بخش ها را از حیز انتفاع ساقط می کند.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد در خصوص تبعات ادغام بخش درمان تامین اجتماعی در بیمه سلامت افزود: با وجود اینکه دولت بیشترین هزینه‌ها را برای بیمه سلامت کرده است اما هنوز شاهد کیفیت نازل خدمات درمان بیمه سلامت هستیم.

رئیس انجمن صنفی کارگران ساختمانی مریوان و سروآباد افزود: هم اکنون خود وزارت بهداشت نیز از بودجه اختصاص یافته به بیمه سلامت راضی نیست چرا که بیشتر بودجه اختصاص یافته  به جای آنکه به ارتقای خدمات دهی کمک شایانی کند صرف افزایش درآمد های نجومی  پزشکان شده است.

این فعال صنفی کارگری با اشاره به نارضایتی کارگران از ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی افزود: جامعه کارگری کشور به خوبی متوجه شده است که درمان رایگان مطالبه‌ای نیست که دولت پاسخگوی آن باشد از این رو است که همواره بر استقلال سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی تاکید کرده‌اند.

 این فعال صنفی کارگران ساختمانی کشور افزود: نمی‌توان 63 سال خدمات دهی تامین اجتماعی به کارگران و اقشار محروم را به سادگی از بین برد از این رو در هفته‌های آتی و همزمان با اعتراض به لایحه ضد کارگری اصلاح قانون کار  به ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی نیز اعتراض خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز