خبرگزاری کار ایران

همزمان با سفر ریاست جمهوری کشور به استان مرکزی رخ داد؛

استمداد کارگران پیمانکاری ماشین سازی اراک از ریاست جمهوری

کد خبر : ۴۲۱۷۸۴

همزمان با سفر هیات دولت به استان مرکزی، جمعی از کارگران کارخانه پیمانکاری کارخانه ماشین سازی اراک خواستار رسیدگی به مشکلات صنفی خود شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا این کارگران که شمار آنها تا بیش از 60 نفر برآورد می‌شود، به صورت پیمانکاری در این واحد صنعتی مشغول کارند.

به گفته این کارگران، هر چند بارها شرایط دشوار کاری آنها از رسانه های جمعی اطلاع رسانی شده است اما تاکنون هیچ توجهی به تغییر شرایط و یا رسیدگی به وضعیت این کارگران رخ نداده است، موضوعی که به تفسیر این افراد ناشی از مهم نبودن این وضعیت برای کارفرما به حساب می آید. 

این کارگران خواستار آن شدند تا از قراردادهای سفید امضاء، حقوق های معوق دو تا سه ماهه، پرداخت حق بیمه های همراه با تأخیر پایان داده شود. 

همچنین آنان خواستار آن شدند تا به فضای بسته ای که با هر گونه پرسش کارگران منجر به اخراج آنان می شود، پایان داده شود. 

به گفته این کارگران، با وجود محرز بودن شرایط کاری سخت و زیان آور این کارگران کارفرما هنوز توجه چندانی به شرایط ایمنی آنان نکرده است. 

این کارگران که به صورت پیمانکاری در سمت‌های شغلی همچون متخصص جوشکار صنعتی فلزسنگین و دیگ های بخار مشغول کارند، از نحوه محاسبه و میزان مزایای سنوات، مرخصی، هزینه رفت و برگشت، ناهار، عیدی ناراضی هستند. 

این کارگران همچنین خواستار رفع تبعیض بین خود و دیگر کارگران شاغل زیر مجموعه این شرکت شدند، به طوری که آنها شاهد هستند که چگونه افراد فاقد تخصص توسط پیمانکاران در همین مجموعه مشغول کارند، تمامی حداقل‌های قانونی در مورد آنها رعایت می‌شود.

در نهایت آنان خواستار رعایت حداقل ضوابط و مقررات قانون کار در باره خود و دیگر همکارانشان هستند؛ مسئله ای که کارفرما از آنها به راحتی چشم پوشی کرده است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز