خبرگزاری کار ایران

با وجود افزایش مخالفت‌ها سندیکاهای کارگری؛

دولت فرانسه اصلاحات قانون کار را تصویب کرد

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۹۷۱

دولت فرانسه اصلاحات مد نظر خود در قانون کار را با کمک نمایندگان جناح راست حزب سوسیالیست تصویب کرد.

به گزارش ایلنا مانوئل والس نخست وزیر فرانسه در روزهای گذشته با حضور در پارلمان به نمایندگان مخالف تصویب اصلاحات قانون کار اعلام کرد که این طرح را بدون رای‌گیری در پارلمان و با استناد به تبصره 3 بند 49 قانون اساسی تصویب می‌کند.

شمار مخالفان اصلاحات قانون کار در پارلمان این کشور پس از برگزاری اعتصابات گسترده در روز جهانی کارگر و روزهای قبل از آن افزایش یافت و نمایندگان حزب کمونیست و حزب محافظه کار به مخالفت با تصویب این قانون پرداختند.

مخالفان اصلاحات قانون کار در جناح چپ و راست تا پیش از این به گونه‌ای صف بندی‌های خو را تعیین می کردند که دولت نتواند این اصلاحات را تصویب کند و حتی تهدید کرده بودند که نخست وزیر را استیضاح می‌کنند.

مخالفان اصلاحات قانون کار اعتقاد دارند که این اصلاحات دست کارفرمایان را برای افزایش ساعت های کاری و کاهش دستمزد باز می‌گذارد ضمن اینکه قوانین حمایتی از بازنشستگان و کارگران را تضعیف می‌کند.

در مقابل نخست وزیر این کشور این استدلال را دارد که اصلاحات قانون کار به گسترش بازار کار کمک می‌کند و بنگاه های کوچک می‌توانند افراد بیشتر را استخدام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز