خبرگزاری کار ایران

ادامه اعتراضات کارگران فاز ۱۹ در عسلویه

asdasd
کد خبر : ۳۶۲۲۳۰

در پی پرداخت نشدن مطالبات صنفی کارگران پیمانکاری فاز ۱۹ عسلویه، اعتراض صنفی این کارگران امروز نیز ادامه یافت.

منابع خبری ایلنا در منطقه ویژه عسلویه با اعلام این خبر یادآور شدند، اعتراض صنفی امروز در ادامه اجتماعات صنفی هفته گذشته است.

در این باره به نقل از کارگران معترض گفته می‌شود که در حال حاضر معوقات مزدی آنها در حدود 4 ماه می‌شود اما این افزایش نتیجه بدحسابی‌های قبلی پیمانکار است. 

این کارگران با یادآوری اینکه در نتیجه عملیاتی نشدن این وعده‌ها آنها در پایان سال گذشته سه روز تجمع اعتراضی برگزار کردند، تاکید دارند: آنزمان کارفرما با وعده پرداخت کردن تمامی مطالبات تا روز ۲۵ اسفند ماه در نهایت همه کارگران را به مرخصی پایان سال فرستاد و تجمع به پایان رسید. 

براساس این اطلاعلات برای  کارگران مذکور سال نو در حالی آغاز شد که حتی یک ریال از مطالبات مزدی به حسابشان واریز نشد و در عین حال پس از پیگیری‌های مجدد از زبان مسئولان پیمانکاری اینطور به آنها تفهیم شد که چنانچه خواستار ادامه فعالیت شغلی خود هستند باید تاخیرات مزدی را همچنان تحمل کنند و همین مسئله در نهایت باعث شکل گیری اعتراضات صنفی روزهای اخیر شد. 

گفته می‌شود به دنبال برپایی اعتراضات صنفی اخیر  در روزهای اخیر در جلسه‌ای که با حضور نماینده کارگران، شرکت پیمانکار و مادر برگزار شد، شرکت مادر اعلام کرد: تمامی صورتحساب‌های شرکت پیمانکار (بلندطبقه) بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان را پرداخت کرده است و پیمانکار نیز قول داد تا تمامی مطالبات کارگران بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان را تا نیمه اردیبهشت ماه پرداخت کند اما کارگران معترض از ترس تکرار بدحسابی کارفرما بر پرداخت هرچه زودتر مطالبات مزدی خود اصرار کردند.

کارگران معترض که تعداد آنها دست‌کم در حدود 200 نفر عنوان شده است از نیروهای فعال مونتاژکاری، جوشکاری، امور دفتری و... پایپینگ هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز