خبرگزاری کار ایران

تجمع معادن مس شهربابک برای تبدیل وضعیت استخدامی

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۵۶۷

ساعت ۸ صبح دیروز یکشنبه (۱۵ فروردین) حدود ۸۰۰ نفر از کارگران پیمانکاری معادن مس شهربابک در اعتراض به شرایط نابرابر مزدی که میان آنها و دیگر همکارانشان وجود دارد ، مقابل درب ورودی مجتمع میدوک تجمع کردند.

یکی از این کارگران در گفتگو با ایلنا، گفت: حدود ۸۰۰ نفر از کارگران شرکت‌های معادن مس «میدوک» و «چاه فیروزه» شهربابک استان کرمان هستیم که صبح دیروز( یکشنبه ۱۵فروردین) نسبت به عمل نکردن مسئولان به وعده‌های داده شده مبنی بر همسان سازی حقوق ومزایای کارگران قرارداد موقت با دیگر کارگران تابع قرارداد موسوم به« ۲۴۳۰» مقابل درب ورودی مجتمع تجمع کردیم.

این کارگر افزود: همه ما از طریق شرکت‌های پیمانکاری مانند مبین، اولنگ و چاه فیروزه در استخدام مجتمع مس هستیم اما شرایط نابرابری که در پرداخت مزایای مزدی ما و دیگر کارگرانی که در نظام اداری مجتمع مس قرارداد آنها تبدیل وضعیت یافته و در حال حاضر تحت عنوان ۲۴۳۰ شاغل هستند، ناراضی هستیم.

از قرار معلوم این کارگران برای پیگیری‌ این خواسته خود در سال گذشته با مسئولین اداری استان کرمان مکاتباتی داشته‌اند که تا این لحظه نتیجه مشخصی به همراه نداشته است.

به گفته این کارگران ، از ماه‌ها پیش کارفرمایان این شرکت‌ها به کارگران خود وعده تغییر وضعیت از قرارداد موقت به وضعیت امن ۲۴۳۰ را داده بودند ،اما با گذشت بیش از دوهفته از سال ۹۵ تحقق این وعده‌ها مسکوت مانده است و همچنان آنها قرارداد موقت سه ماه بسته می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز