خبرگزاری کار ایران

یک فعال کارگری:

زنان طبقات فرودست نیازمند حمایت هستند

asdasd
کد خبر : ۳۵۳۸۱۹

یک فعال کارگری معتقد است: زنان کارگر و سرپرست خانوار از آسیب پذیرترین اقشار اجتماع هستند و بدون شک نیازمند حمایت های جدی دولت و مجلس هستند.

«اشرف بنایی»، فعال کارگری به مناسبت هشتم مارس روز جهانی زن در گفتگو با ایلنا گفت: مشکلات زنان طبقات فرودست متعدد است.

وی ادامه داد: از یک طرف مشکلات قانونگزاری و ضعف های قانونی را داریم که در عمل باید گفت: برخی از قوانین موضوعه، بازدارنده هستند و زنان را از صحنه اجتماع دور می کنند.

وی به عنوان نمونه به مرخصی نُه ماهه دوران بارداری زنان شاغل اشاره کرد و گفت: با وجود چنین قوانینی، کمتر کارفرمایی حاضر می شود زنان متاهل را استخدام کند و این یک عامل بازدارنده جدی است.  

بنایی در ادامه گفت: از طرف دیگر با فقدان فرصت های شغلی مناسب برای زنان در جامعه روبرو هستیم.

وی در تشریح این مطلب گفت: در بسیاری از واحدهای تولیدی زنان استخدام نمی‌شوند و در بسیاری از واحدهای تولیدی و خدماتی زنان کارگر استثمار می شوند و یا به عبارت دیگر تبعیض جنسیتی بر فضای کسب و کار سایه انداخته است.

این فعال کارگری در ادامه به فقدان حمایت های اجتماعی از زنان سرپرست خانوار اشاره کرد و گفت: با وجود مشکلات اقتصادی فعلی و فضای مردسالار کسب و کار، زنان هر روز بیش از پیش به حاشیه رانده می شوند.

بنایی با بیان این مطلب که افزایش چشمگیر زنان خیابانی و کارتن خواب یکی از پیامدهای بارز همین فقدان حمایت های اجتماعی است گفت: وضعیت فعلی حیات اجتماعی زنان طبقات فرودست نیازمند سرمایه گذاری های درازمدت و اصولی اجتماعی و اقتصادی است.

این فعال کارگری در پایان اهتمام جدی دولت و مجلس در رفع مشکلات زنان را تنها راه حل ممکن خواند و گفت: هم نیازمند وضع قوانینی با سویه های حمایتی از زنان هستیم و هم دولت باید فضای کارآفرینی و اشتغال برای زنان را رونق بخشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز