خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران عسلویه از بدحسابی احتمالی پیمانکاران/ مسئولان: همه مطالبات باید پرداخت شود

asdasd
کد خبر : ۳۴۶۸۹۷

کارگران عسلویه نگران اجرایی نشدن دستور کتبی ارسالی وزارت نفت به کارفرمایان شرکت‌های پیمانکاری مبنی بر لزوم پرداخت معوقات مزدی قبل از پنجم اسفندماه هستند/ مسئولان می گویند این دستور حتما اجرایی می شود

جمعی از کارگران پیمانکاری عسلویه در تماس با ایلنا از احتمال اجرایی نشدن دستور کتبی وزارت نفت به شرکت‌های پیمانکاری مبنی بر لزوم  پرداخت معوقات مزدی قبل از پنجم اسفندماه ابراز نگرانی کردند.

این کارگران می‌گویند با توجه به نزدیک شدن به پنجم اسفند و با در نظر گرفتن این مساله که در برخی پروژه‌ها کارگران چندین ماه معوقات مزدی دارند این نگرانی شدت گرفته است.

به گفته فعالان کارگری پارس جنوبی اهمال کارفرمایان در اجرای این دستور می‌تواند کارگرانی را که بابت چندین ماه معوقات مزدی از پیمانکاران خود طلبکارند به برپایی اجتماعات صنفی وادار کند اما در مقابل این نگرانی هم وجود دارد برخی پیمانکاران با دستاویز قراردادن این کنش صنفی از آن برای تعدیل و قطع همکاری احتمالی با کارگرانی استفاده کننده که ممکن است به دلیل مشکلات مالی خود و خانوادهایشان از بابت معوقات مزدی خود معترض شوند.

در همین رابطه یک مقام مسئول در پارس جنوبی ضمن تایید نگرانی کارگران به خبرنگار ایلنا گفت: این دستور کتبی، مصوبه کمیسیون کارگری منطقه پارس جنوبی و یک تاکید موکد و لازم الاجراست و بایستی بر اساس این دستور معوقات کارگران تا قبل از پنجم اسفند پرداخت شود.

وی افزود: بدون تردید با پیمانکاران خاطی و شرکت‌هایی که این دستور را نادیده بگیرند به شدت برخورد خواهد شد.

وی در پایان گفت: این دستور تا کنون در برخی از فاز‌ها از جمله فاز ۱۷ و ۱۸ تقریبا اجرایی شده و در فازهای دیگر نیز بایستی در روزهای آینده اجرا شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز