خبرگزاری کار ایران

نگرانی کارگران «نساجی بروجرد » از تهدید امنیت شغلی

asdasd
کد خبر : ۳۳۰۵۴۰

به دلیل کاهش ۸۰ درصدی فعالیت کارخانه نساجی بروجرد در یک ماه گذشته، حدود هزار کارگر این کارخانه تولید کننده انواع پارچه از بابت امنیت شغلی خود احساس نگرانی می‌کنند.

کارگران این کارخانه در تماس با ایلنا گفتند، حدود ۸۰ درصد فعالیت روزمره نساجی بروجرد که در زمینه تولید انواع پارچه فعالیت دارد از حدود ۲۰ روز پیش به بهانه مشکلات مالی ناشی از کاهش فروش متوقف شده است.

براساس گفته این کارگران در حال حاضر فعالیت بخشهای ریسندگی، بافندگی وچاپ کارخانه متوقف شده و کارگران شاغل در این بخش کاری برای انجام دادن ندارند.

به گفته این منابع، آن‌ها از بابت دریافت مطالبات یک ماهه معوقه مزدی خود هیچ مشکلی ندارند اما چون غالب کارگران از طریق قراردادهای موقت سه ماهه، شش ماهه و یکساله کار می‌کنند این نگرانی وجود دارد که با پایان یافتن اعتبار قرارداد، کار خود را از دست بدهند.

کارگران نساجی بروجرد در توجیه علت نگرانی خود می‌گویند در چند وقت اخیر شائبه تعدیل تعداد زیادی از همکاران قراردادی کارخانه قوت گرفته و براساس شنیده‌ها کارفرما قصد دارد پس از خاتمه یافتن اعتبار قرارداد تعدادی از کارگران آنان را اخراج کند.

کارگران این واحد تولیدی در ادامه گفتند: از قرار معلوم مدیریت نساجی بروجرد عقیده دارد که فعالیت این واحد تولیدی به شیوه کنونی مقرون به صرفه نیست و باید برای کاهش هزینه‌های تولید از نیروی کار کارخانه کم کند.

طبق اظهارات کارگران، همچنین این واحد تولیدکننده بدهی‌های مالی زیادی به ادارات مالیات، گاز، برق دارد و در این زمینه نیز کارخانه دچار مشکلات زیادی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز