خبرگزاری کار ایران

در بیانیه کانون عالی کارگران بازنشسته عنوان شد:

مخالفت بازنشستگان و مستمر بیگران تامین اجتماعی با ادغام صندوق درمان

asdasd
کد خبر : ۳۱۸۴۷۴

کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر سازمان تامین اجتماعی طی بیانیه‌ای مخالفت خود را با ادغام صندوق درمان تامین اجتماعی با بیمه سلامت اعلام کرد.

به گزارش ایلنا در این بیانیه که به امضا «علی اصغر بیات»  رئیس کانون عالی بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی کشور رسیده، آمده است:  اموال و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی (به عنوان حق‌الناس) صاحبانی مشخص دارد که نمی‌توان آن‌ها را براساس شرع و قانون با دگیران سهیم شد.

به گزارش ایلنا متن کامل این بیانیه به شرح ذیل می‌باشد:

بیش از ۶۰ سال از تاسیس سازمان تامین اجتماعی می‌گذرد. سازمانی که تمام تار و پود آن دسترنج زحمت و تلاش اقشار کارگر بنا شده و منابع و سرمایه‌های این سازمان مردمی تکیه‌گاه و امید جمع کثیری از آحاد جامعه است. بخش درمان سازمان تامین اجتماعی در حالی وظیفه سنگین خدمت رسانی را به جامعه مخاطب خود دارد که متاسفانه هر از گاهی با تصمیمات غیر کار‌شناسانه دچار چالش شده و ثبات آن مورد تهدید واقع می‌گردد. مناقشات اخیری که بر سر ادغام بخش درمان سازمان تامین اجتماعی و سازمان بیمه سلامتی در گرفته از آن جمله است. در حالی که براساس قانون پنجم توسعه بر استقلال مالی و اداری صندوق درمانی سازمان تامین اجتماعی تاکید شده و ازسویی اجرای این سیاست که بی‌تردید با زبان قشر کارگر و بازنشسته همراه خواهد بود دارای اشکالات متعدد حقوقی، شرعی و ساختاری است. چگونه یک عده به خود اجازه می‌دهند با سرنوشت قشر عظیمی که نقش انکارناپذیری در همه عرصه‌های کشور دارند اینگونه بازی کنند؟ در واقع به جز اقشار شریف کارگران، بازنشستگان و مستمری‌بگیران هیچ نهادی سهمی از منابع و سرمایه‌های سازمان ندارد که بخواهند برای آن تصمیم‌گیری کنند. اموال و دارایی‌های سازمان تامین اجتماعی (به عنوان حق‌الناس) صاحبانی مشخص دارد که نمی‌توان آن‌ها را براساس شرع و قانون با دیگران سهیم شد. در حالی که هر روز با مشکلات به جای مانده از گذشته از جمله عدم پرداخت سهم بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی، عدم اجرای قانون همسان‌سازی، عدم پرداخت سرانه درمان و غیره دست و پنجه نرم می‌کنیم یقیناً اجازه نخواهم داد چنین هجمه‌ای به سازمان تامین اجتماعی وارد شود و از اجرای طرح ادغام بخش درمان به بیمه سلامت با همه توان جلوگیری خواهیم کرد. از رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی نیز انتظار داریم با ورود مدبرانه خود نسبت به رفع دست‌اندازی به حقوق حق اقشار کارگران، بازنشستگان و مستمری بگیران توسط افرادی که به بهانه اجرای طرح ادغام و به دلیل ضعف آشنایی به قوانین بیمه و درمان این چالش را به وجود آورده‌اند، اقدام نماید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز