خبرگزاری کار ایران

در اعتراض به نحوه واگذاری مالکیت اراضی معدن:

کارگران معدن طزره تجمع کردند

asdasd
کد خبر : ۳۱۵۳۷۹

صبح امروز جمعی از کارگران معدن طزره با برپایی تجمعی در محوطه کارخود نسبت به واگذاری غیر اصولی بخشی از تاسیسات رفاهی و خدماتی این واحد معدنی به شهرداری شاهرود واکنش نشان دادند.

منابع خبری ایلنا در استان سمنان با اعلام این خبر گفتند از قرار معلوم این روزها موضوع واگذاری آن قسمت از زمین‌های معدن طزره  که در آن خانه‌های سازمانی کارگران  و تاسیسات رفاهی و خدماتی متعلق به آنها واقع شده است به  شهرداری شاهرود مطرح شده است.

به نقل از کارگران این واحد معدنی گفته می‌شود که از جمعیت ۱۲۰۰ نفری کارگران معدن طزره دست کم ۲۰۰ کارگر به اتفاق خانواده خود در خانه‌های سازمانی مستقر در این زمین‌ها ساکن هستند و برای همین موضوع این واگذاری برای آنها حائز اهمیت است.

همچنین به دلیل آنکه در زمین‌های واگذار شده به شهرداری شاهرود به غیر از خانه‌های سازمانی تاسیسات رفاهی وخدماتی دیگری همچون مراکز خرید، ورزشگاه، مجتمع تفریحی، سینما، آمفی‌تئا‌تر، کتابخانه، دانشگاه و موسسات آموزشی واقع شده است، باقی کارگران معدن طزره نیز در  در اجتماع اعتراضی امروز  حاضر بودند.

کارگران معدن طزره بایادآوری اینکه تابستان سال گذشته نیز در اعتراض به این واگذاری تجمعی صنفی برپا کرده بودند، افزودند: طبق مقررات هرگونه واگذاری باید از طریق برگزاری مزایده باشد اما ظاهرا سازمان خصوصی سازی قصد دارد تا بدون توجه به الزامات قانونی اراضی مورد نظر را به شهرداری شاهرود واگذار کند.

در این اجتماع صنفی کارگران معترض با انتقاد از نحوه عملکرد سازمان خصوصی سازی در واگذاری بخش‌هایی از این واحد معدنی از مدیریت البرز شرقی خواستند تا جلوی این واگذاری را بگیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز