خبرگزاری کار ایران

سرگردانی کارگران بازنشسته «بسته بندی پارس» برای تسویه حساب

asdasd
کد خبر : ۲۹۲۲۴۵

با گذشت حدود یک سال از زمان بازنشستگی 8 کارگر کارخانه «بسته بندی پارس» هنوز این کارگران موفق به دریافت معوقات مزدی خود نشده‌اند.

فعالان صنفی کارگری در استان قزوین با اعلام این خبر به ایلنا گفتند که بین 8 ماه تا یک سال از زمان بازنشستگی کارگران مورد اشاره می‌گذرد اما در این مدت کارفرما هنوز بابت دستمزد و عیدی و پاداش معوقه سنوات پایان کار با آنها تسویه حساب نکرده است.

برپایه این اطلاعات در شرایطی که حتی برخی از کارگران باقیمانده هنوز بابت دستمزد سه ماه سوم سال گذشته طلبکارند، بانک توسعه صادرات به عنوان یکی از بستان کاران  کارخانه «بسته بندی پارس» از حدود یکسال قبل حکم توقیف اموال این کارخانه را گرفته است.

همچنین به نقل از کارگران این واحد تولیدی گفته می‌شود که کارفرما به کارگران طلبکار مدام وعده امروز و فردا را می‌دهد اما در عمل از زمانی که بانک حکم توقیف اموال کارخانه را گرفته است اداره امور را به حال خود رها کرده‌است.

به گفته کارگران وضعیت پیش آمده در حالی است که هنوز نزدیک 40 به  کارگر در این واحد تولیدی که هم اکنون زیر نظر بانک اداره می‌شود حضور دارند اما در عمل وضعیت فعالیت کارخانه تعریف چندانی ندارد.

همچنین در مورد مشکلات بیمه‌ای کارگران باقیمانده این واحد تولیدی گفته می‌شود که این مسئله باعث شده تا کارگران شاغل قدیمی علاوه بر دریافت نکردن مزد از هم اکنون نگران به خطر افتادن فرصت‌های بازنشستگی خود بشوند.

این کارگران می‌گویند  اگر مسئولان به وضعیت این کارخانه رسیدگی نکنند در آینده نزدیک با تعطیلی کارخانه مشکلات آنها تشدید خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز