خبرگزاری کار ایران

کارخانه «کارتن پارس» پلمب شد/ بلاتکلیفی 80 کارگر

asdasd
کد خبر : ۲۸۴۱۹۴

فعالیت کارخانه «کارتن پارس» در استان قزوین با حکم مراجع قضایی متوقف شد. در این کارخانه 80 کارگر مشغول به کار بودند که 40 درصد از حقوق فروردین و حقوق کامل اردیبهشت ماه را دریافت نکرده‌اند.

به گزارش ایلنا، کارخانه کارتن پارس که حدود 40 سال از آغاز فعالیت‌اش می‌گذرد پس از شکایت مالک کارخانه چوکای تالش که تامین کننده مواد اولیه این کارخانه است، به دلیل پرداخت نشدن بدهی با حکم قضایی پلمپ شد.

کارگران می‌گویند علاوه بر بدهی 700 میلیون تومانی کارخانه کارتن پارس به کارخانه چوکای تالش، این واحد تولیدی بدهی‌های دیگری نیز به چند نهاد دولتی و خصوصی همچون اداره تامین اجتماعی، چند بانک خصوصی و دولتی دارد.

کارگران مدعی‌اند حق بیمه آنان نیز طی یک سال گذشته (۹۳) به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است.

بنا بر این گزارش از مجموع 80 کارگر این کارخانه 68 کارگر با قرارداد موقت مشغول کار بودند که با وضعیت پیش آمده و اتمام زمان قراردادشان تا پایان خردادماه، نگران از دست دادن شغلشان هستند.

کارگران می‌گویند سهامدار اصلی کارتن پارس پیش از پلمب کارخانه اعلام ورشکستگی کرده بود. همچنین مدیران کارخانه برای رهایی از ورشکستگی، پیشنهاد اقساطی کردن مطالبات معوقه کارخانه را به طلب کاران داده بودند اما یکی از طلبکاران بی‌توجه به این پیشنهاد با شکایت به مراجع قضایی دستور پلمب کارخانه از سوی مراجع قضایی را دریافت کرده است.

کارگران این کارخانه معتقدند کاهش حجم فروش، افزایش هزینه‌های مالی بابت جرایم دیرکرد بازپرداخت تسهیلات بانکی و افزایش هزینه‌های متفرقه جهت خرید کاغذ و سایر اقلام مصرفی، بخشی از مشکلاتی است که این واحد را  دچار بحران مالی کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز