خبرگزاری کار ایران

اعتصاب کارگران لوله صفا وارد بیست و نهمین روز متوالی شد

asdasd
کد خبر : ۲۷۸۰۷۱

اعتراض صنفی نزدیک به ۱۰۰۰ کارگر لوله و نورد صفا صبح امروز (سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت) وارد بیست و نهمین روز متوالی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران لوله و نورد صفا از ابتدای اردیبهشت امسال در اعتراض به تعویق ۴ ماه حقوق و بیش از ۱۶ ماه حق بیمه دست از کار کشیده‌اند. این چندمین اعتصاب کارگران این کارخانه طی دو سال گذشته است.

مدیران ارشد کارخانه که در غیاب مدیرعامل گروه صنعتی صفا مسئولیت اداره کارخانه را برعهده دارند، روز گذشته اعلام کردند حق بیمه‌ عقب افتاده کارگران را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده‌اند. این در حالی است که آن‌ها تاکنون از پرداخت ۴ ماه حقوق معوقه کارگران سر باز زده‌اند.

گفتنی است مدیرعامل گروه صنعتی صفا به اتهام آنچه دریافت وام بدون ضمانت و خروج آن از کشور اعلام شده است، از مدت‌ها پیش در بازداشت به سر می‌برد.

مدیران ارشد کارخانه در جدید‌ترین پیشنهادشان برای خاتمه دادن به اعتصاب کارگران گفته‌اند حقوق‌ها را از این پس در فاصله زمانی ششم تا نهم هر ماه پرداخت می‌کنند و از مهرماه به بعد نیز در هر ماه به میزان ۴۰ روز حقوق پرداخت می‌کنند تا حقوق معوقه ۴ ماه گذشته به تدریج تسویه شود اما در عوض از کارگران خواسته‌اند تولید را از سر بگیرند.

کارگران معترض با رد این پیشنهاد خواستار پرداخت حقوق عقب افتاده‌شان برای بازگشت به کار شده‌اند. آن‌ها دو روز پیش در طوماری اعلام کرده بودند کارفرما ۴ ماه از دستمزدشان را به گروگان گرفته است تا آن‌ها را به صورت «برده وار» وادار به کار کند.

از سویی خبر می‌رسد «شاپور احسانی‌راد»، مشاور کارگران لوله و نورد صفا که از کارگران بازنشسته یکی از کارخانجات گروه صنعتی صفا نیز است، عصر دیروز پس از جلسه بازپرسی به زندان مرکزی ساوه منتقل شده است. آقای احسانی‌راد شنبه شب (۲۶ اردیبهشت) به اتهام تحریک کارگران لوله و نورد صفا بازداشت شده بود.

منابع کارگری می‌گویند ماموران پیش از جلسه بازپرسی به نزدیکان آقای احسانی‌راد گفته‌اند که با خود فیش حقوقی بیاورند تا او را با قرار کفالت آزاد کنند، اما پس از بازپرسی آقای احسانی‌راد را به زندان منتقل کرده‌اند و گفته‌اند تحقیقاتشان کامل نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز