خبرگزاری کار ایران

معاون دبیرکل خانه کارگر:

مسئولان صدای کارگران را بشنوند

asdasd
کد خبر : ۲۷۴۳۲۰

معاون دبیرکل خانه کارگر در مراسم روز جهانی کارگر گفت: آنچه که امروز در حوزه بازار کار اتفاق می‌افتد به مصلحت کارگر ان، نظام و دولت نیست.

به گزارش ایلنا «حسن صادقی» در اجتماع کارگرانی که امروز به مناسبت روز جهانی کارگر در میدان فلسطین تهران حضور داشتند گفت: تمامی خواسته‌هایی که در اجتماع امروز کارگران مطرح می‌شود صنفی است و جا دارد که مسئولان به این خواسته‌ها توجه کنند.

وی افزود: کارگران هشیار‌تر از آن هستند که اجازه دهند تا افراد غیر کارگر از خواسته‌ها و اجتماعات صنفی آن‌ها سوء استفاده کنند.

وی با یادآوری اینکه سرکوب اعتراضات صنفی کارگران آمریکایی در سال ۱۸۹۶ باعث شد تا روز جهانی کارگر در همه تقویم‌های جهان جایبگیرد گفت: قبل از هر چیز در اجتماع امروز یاد و خاطره همه کارگرانی که با فعالیت‌های صنفی خود باعث به رسمیت شناخته شدن حقوق کارگران شدند را گرامی ‌می‌داریم.

وی دی رادامه در تشریح خواسته امروز کارگران ایران گفت: منابع درمانی و بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی قابل ادغام نیست، کارگران اجازه نمی‌دهند به خرج آن‌ها گروههای جامعه خصوصا طبقات پر درآمد از این منابع استفاده کنند.

معاون شهرستان‌های خانه کارگر افزود: از این منظر کارگران پشتیبان سازمان تامین اجتماعی هستند و در مقابل از سازمان انتظار دارند تا در جهت ارتقا خدمات کیفیت خدمات بیمه‌ای و درمانی این سازمان تلاش کنند.

به باور صادقی بی‌توجهی به اجرای ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در خصوص افرایش مستمری کارگران بازنشسته، اجرای قوانین همسان سازی و بازنشستگی صنایع و به مشکل خوردن اجرای بیمه کارگران ساختمانی از جمله مسائلی هستند که کارگران در مواجه با آن‌ها انتطار حمایت مسئولان این سازمان را دارند.

وی همچنین با اشاره به تلاش‌هایی که از سوی وزارت بهداشت برای تصاحب منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی در حال شکل‌گیری است افزود: کارگران با راهپیمایی خود به وزیر بهداشت هشدار می‌دهند که چشم طمع به اموال سازمان نداشته باشد.

این فعال صنفی کارگری همچنین بر ناکافی بودن افزایش ۱۵ تا ۱۷ درصدی مستمری‌های کارگران بازنشسته تاکید کرد و افزود: جامعه کارگری از دولت تدبیر و امید در جهت تحقق شعار رشد کار و سرمایه ایرانی حمایت می‌کنند.

 وی افزود: در بحث سیاست خارجی نیز جامعه کارگری ایران از سالهای قبل هموراه پیتیبانی دفاع از ملتهای مظلوم بوده و امروز نیز همسو با مواضع رهبری و رئیس جمهوری از ملت مظلوم فلسطین و یمن حمایت می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز