خبرگزاری کار ایران

با آغاز فصل کار؛

۳۵۰ کارگر فصلی معدن طلای آق دره هنوز به کار باز نگشته‌اند

asdasd
کد خبر : ۲۷۳۴۱۱

۳۵۰ کارگر فصلی معدن طلای آق دره در شهرستان تکاب، در حالی از دهم تا ۱۵فروردین ماه هر سال کار خود را دراین معدن آغاز می‌کنند که به گفتهٔ کارگران هنوز باگذشت ۷ روز از اردیبهشت ماه سال ۹۴ وعده‌های داده شده در خصوص بکار گیری مجدد آنان محقق نشده است.

کارگران به ایلنا گزارش داده‌اند؛ دی ماه سال گذشته شرکت پویا زرکان به عنوان پیمانکار اصلی معدن طلای آق‌ دره ۳۵۰ نفر از کارگران فصلی این معدن را به دلیل تمام شدن مدت قرارداد کاری‌شان تعدیل کرد. در اعتراض به این اقدام کارفرما، تجمع گسترده‌ای از سوی کارگران اخراجی در مقابل نگهبانی معدن صورت گرفت که در نتیجه برخورد عوامل نگهبانی با معترضین، حوالی ساعت ۸ شب روز ششم دی ماه سال ۹۳ یکی از کارگران که تحت فشار روحی وارده شده قرار داشت در اعتراض به از دست دادن شغلش اقدام به خود کشی کرد. در آن زمان دادگاه تکاب با شکایت کارفرمابه اتهام ایجاد اغتشاش حدود ۲۶ نفر از کارگران را بازداشت کرد.

کارگران معدن طلای آق دره با بیان اینکه  این ۲۶ کارگر هنوز وضعیت شغلی مشخصی ندارند، در خصوص دلایل بکار گرفته نشدن کارگران فصلی در سال ۹۴ می‌گویند: کارفرمای شرکت پویا زرکان دلیل اصلی بکار نگرفتن نیروهای فصلی معدن را مشکلات زیست محیطی عنوان می‌کند.

کارگران می گویند کارفرما مدعی است  در حال حاضر استخراج طلا در معدن آق دره به دلیل مشکلات زیست محیطی از سوی دو اداره محیط زیست و منابع طبیعی استان آذربایجان غربی متوقف شده است. این ادعا در حالی مطرح شده است که به جز کارگران فصلی مابقی کارگران قرار دادی و پیمانکاری در معدن مشغول بکار هستند.

به گفته کارگران، معدن طلای آق دره ۵۵۰ کارگر قرار دادی و فصلی دارد که در صورت بر طرف نشدن مشکلات زیست محیطی معدن، امنیت شغلیشان به خطر می‌افتد. علاوه بر آن، ۳۵۰ کارگر ی که در کارخانه استحصال طلا فعالیت دارند به تبع مشکلاتی که برای معدن به وجود آمده است نگران از دست دادن شغلشان شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز