خبرگزاری کار ایران

معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی اعلام کرد:

احتمال افزایش پایه سنواتی بازنشستگان/ مابه التفاوت افزایش حقوق فروردین، ماه آینده پرداخت می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۶۸۴۵۴

معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی گفت این سازمان پیشنهادی را به دولت در خصوص افزایش در سایر سطوح مستمری بازنشستگان داده است که امیدواریم با جلسه‌ای که قرار است تا هفتهٔ آینده برگزار شود این پیشنهاد مورد موافقت قرار گیرد.

«عبدالرحمان تاج الدینی» معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی که در گردهمایی دبیران اجرایی خانه های کارگر سراسر کشور سخن می گفت، ضمن بیان شرحی مختصر از عملکرد سازمان تامین اجتماعی در یک سال و نیم گذشته، از افزایش ۱۷ درصدی مستمری بازنشستگان خبر در سال ۹۴ خبر داد و گفت: مابه التفاوت‌ افزایش حقوق فروردین در اردیبهشت ماه پرداخت خواهد شد.

 معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی در بخش مهمی از سخنانش در خصوص احتمال افزایش در سایر سطوح مستمری های بازنشستگان گفت: سازمان تامین اجتماعی پیشنهادی را به دولت در خصوص افزایش در سایر سطوح مستمری ها داده است که امیدواریم با جلسه‌ای که قرار است هفتهٔ آینده برگزار شود این پیشنهاد مورد موافقت قرار گیرد  تا ما بتوانیم حامل خبر خوشی برای سطوح دیگر مزدی بازنشستگان و مستمری بگیران باشیم. 

وی گفت: پیشنهادی که ما به دولت دادیم پیشنهاد خوبی برای جامعه بازنشستگی و مستمری بگیران است، اما چون مصوبه هنوز اعلام نشده قادر به بیان جزییات آن نیستیم. امیدواریم در جلسهٔ این هفته این مصوبه نهایی شود. اگر پیشنهاد ما مورد قبول قرار بگیرد لبخند رضایت بر لب بازنشستگان خواهد نشست. 

اگرچه معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی جزییات این پیشنهاد در خصوص افزایش سایر سطوح مستمری بازنشستگان را اعلام نکرد، اما پیگیری‌های خبرنگار ایلنا از منابع غیر رسمی حاکی از این است که افزایش پایه سنواتی سایر سطوح از ۵۰ تومان به ۵۰۰ تومان یکی از بندهای پیشنهادی  سازمان تامین اجتماعی است که در صورت تصویب در هیئت دولت ماهانه رقمی معادل ۱۵ هزار تومان به مستمری های افراد غیر حداقل بگیر (سایر سطوح) افزوده خواهد شد.  

معاون حقوقی و امور مجلس تامین اجتماعی در بخش دیگری از سخنانش پیرامون وضعیت بودجه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: ۶۰هزار میلیارد تومان بودجهٔ امسال سازمان تامین اجتماعی است که رقم کلانی است و باید از آن برای تجهیز منابع و تامین هزینه‌های بیمه شدگان استفاده کنیم. 

وی تصریح کرد: سال ۹۳ در خصوص تجهیز منابع سازمانی با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم که بخشی از آن ناشی از تحریم‌ها و شرایط بودجه‌ای بود. امیدواریم با بودجهٔ اختصاص یافته و جبران بدهی‌های دولتی و بالارفتن امیدها جهت رفع تحریم ها این مشکل مرتفع شود ضمن اینکه امیدواریم با درایت مسولین قضایی کشور پروندهٔ سازمان تامین اجتماعی سریع‌تر به نتیجهٔ نهایی برسد تا حقوق بیمه شدگان تامین اجتماعی استیفا شود. 

معاون حقوقی سازمان تامین اجتماعی در ادامه سخنانش در ارتباط با جزییات تعیین مزد کارگران گفت: اگرچه تعیین مزد امسال باز هم نتوانست همه منویات جامعه کارگری را برآورده کند اما تلاشهای وزیر کار باعث شد تا برای اولین بار گامی بلند در افزایش مزد برداشته شود. 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز