خبرگزاری کار ایران

عضو مشاور گروه کارگری روایت کرد:

آنچه در جلسه دیروز شورای تعیین مزد گذشت

asdasd
کد خبر : ۲۶۰۲۰۸

عضو مشاور گروه کارگری شورای عالی کار جزییات جلسه تعیین مزد ۹۴ را که روز جمعه در وزارت کار برگزار شد تشریح کرد.

«ناصر چمنی» با تقدیر از ایستادگی نمایندگان کارگری شورای عالی کار در این جلسه به ایلنا گفت: نمایندگان کارگری شورای عالی کار در جلسه دیروز (۲۲ اسفند) محکم و صادقانه روی حرف خودشان ایستادگی کردند و تلاش نمایندگان دولت و کارفرمایان را برای تصویب افزایش ۱۷ درصدی حداقل دستمزد ناکام گذاشتند.

او افزود: جلسه دیروز دو مرحله بود. مرحله اول تا ساعت ۱ ظهر در سالن کنفرانس وزارت کار به ریاست وزیر کار برگزار شد که نقطه نظرات در این مرحله مطرح شد. معاون وزیر اقتصاد، در این مرحله روی افزایش ۱۵ درصدی ایستاده بود و از وزیر نقل می‌کرد که با افزایش ۱۲ درصدی موافق است اما با رایزنی به افزایش ۱۵ درصدی تن داده است. او می‌گفت افزایش بیش از ۱۵ درصدی مزد را امضاء نمی‌کند.

این فعال حقوق صنفی کارگران در ادامه بیان کرد: وزیر کار در وقت استراحت بعد از نماز و ناهار گفت از هر سه طرف تعدادی تشکیل جلسه دهند و با هم صحبت کنند شاید به نتیجه‌ای برسند که این جلسه هم به نتیجه نرسید. بعد از این بود که وزیر نفرات اصلی شورا را یکی یکی به دفتر خودش دعوت کرد.

چمنی تصریح کرد: ابتدا معاون وزیر اقتصاد و سایر نمایندگان دولت به دفتر وزیر دعوت شدند و سپس نوبت به نمایندگان کارفرمایان رسید و جالب بود که نمایندگان کارگری بعد از همه به دفتر دعوت شدند. البته اعضای مشاور و مهمان بیرون دفتر ماندند چرا که دعوت نشده بودند.

عضو هیات مدیره کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران ادامه داد: جلسه دفتر وزیر حدود دو ساعت طول کشید. البته مایی که بیرون دفتر منتظر بودیم خیالمان راحت بود چرا که به هر سه نماینده کارگری، آقایان بقاییان، صالحی و درویشی اطمینان داشتیم. خط قرمز گروه کارگری از آغاز جلسه افزایش حداقل ۲۶۱ هزار تومانی حقوق بصورت ۲۰۰ هزار تومان مزد پایه و ۶۰ هزار تومان مزایا بود.

او ادامه داد: دولت در این جلسه اگرچه با افزایش ۲۶۱ هزار تومانی حقوق موافقت کرده بود اما به افزایش بیش از ۱۷ درصدی مزد پایه راضی نشده بود و نمایندگان کارگری نیز از موضع بحق خودشان کوتاه نیامده بودند.

چمنی در پایان با تقدیر از عملکرد هوشمندانه آقای علی بیگی، رئیس کانون عالی شوراهای اسلامی کار در جلسه دیروز گفت: حضور آقای علی بیگی در پیشبرد مذاکرات دیروز موثر بود و توانست از نقش آفرینی منفی عده‌ای از اعضا جلوگیری کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز