خبرگزاری کار ایران

نماینده کارگران پلی اکریل اصفهان

نپذیرفتن مزد ناعادلانه کارگران را متحد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۳۵۲

دبیر شورای اسلامی کار پلی‌ اکریل اصفهان گفت امضا نکردن مزد ناعادلانه به اتحاد سلیقه‌های مختلف در جامعه کارگری و زمینه‌سازی برای شکایات گسترده نسبت به بی‌عدالتی موجود کمک می‌کند.

«علیرضا خرمی»، دبیر شورای اسلامی کار پلی اکریل در این باره به ایلنا گفت: نهادهای قدرت وثروت اجازه نمی‌دهند که کارگران در ایران جان بگیرند. اگر ما هم مانند معلمان و پرستاران فرصت اعتراض داشتیم لااقل صدای‌مان شنیده می‌شد اما نهادهای کارگری رسمی و مستقل در این خصوص منسجم عمل نمی‌کنند و حتی بعضی مواقع نفوذ کارفرمایان در این تشکل‌ها مشهود است.

او با انتقاد از پافشاری دولت بر افزایش ۱۵ درصدی حداقل دستمزد افزود : چشم انداز مثبتی برای افزایش مزد به گونه‌ای که شکاف به وجود آمده بین درآمد کارگران و هزینه‌های زندگی آن‌ها را پر کند وجود ندارد . حتی اگر نمایندگان کارگری شورای عالی کار در مذاکرات به خوبی چانه زنی کنند و مزد ۲۵ درصد افزایش یاید، تنها شکاف مزدی به وجود آمده در یک سال اخیر پر می‌شود و فاصله مزد و تورم طی چند دهه گذشته باقی خواهد ماند.

دولت به نظر گروه کارگری شورای عالی کار اهمیتی نمی‌دهد و‌‌ همان رقمی را به عنوان مزد ۹۴ تصویب می‌کند که قبل‌تر در اتاق‌های فکرش تعیین کرده است.

این فعال حقوق صنفی کارگران در ادامه گفت: سال به سال سفره کارگران کوچک‌تر و کارگران بدبخت‌تر می‌شوند. از طرفی تجربه نشان داده است که دولت به نظر گروه کارگری شورای عالی کار اهمیتی نمی‌دهد و‌‌ همان رقمی را به عنوان مزد ۹۴ تصویب می‌کند که قبل‌تر در اتاق‌های فکرش تعیین کرده است.

خرمی با اشاره به تجربه تصویب مزد ۹۳ ده درصد کمتر از نرخ تورم ، گفت: تا زمانی که کارگران متحد نشوند بهبودی در وضعیت معیشت آن‌ها حاصل نمی‌شود. نمایندگان کارگری نباید مزد ناعادلانه را امضا کنند. در این صورت زمینه برای اتحاد گروه‌های کارگری فراهم می‌شود و می‌توانیم علیه ستم معیشتی وارده بر کارگران اعتراض کنیم.

دبیر شورای اسلامی کار پلی اکریل اصفهان در پایان با انتقاد از دولت بخاطر ارائه آمارغیر واقعی از تورم گفت: امضای افزایش ۱۵ درصدی مزد و به طور کلی هر رقمی که به افزایش کمتر از ۲۵ درصدی منجر شود خیانت به قشر کارگر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز