خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی:

ایستادگی نمایندگان کارگران در برابر تصویب مزد ناعادلانه تحسین‌برانگیز است

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۳۰۱

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران ایستادگی نمایندگان کارگری شورای عالی کار در مقابل اتحاد نمایندگان دولت و کارفرمایان در این شورا (که خواستار تصویب افزایش ۱۵ درصدی مزد در سال ۹۴ هستند) را تحسین‌آمیز خواند.

«مهدی نجف‌پور» در این باره به ایلنا گفت: نمایندگان دولت و کارفرمایان در شورای عالی کار به دنبال تصویب افزایش ناچیز حداقل دستمزد در سال آینده هستند و مقاومت مقابل این تلاش سودجویانه، تنها واکنشی بود که از نمایندگان کارگری این شورا انتظار می‌رفت.

او افزود: سه نفری که به عنوان گروه کارگری در جلسات شورای عالی کار حاضر می‌شوند و حق رای دارند نماینده میلیون‌ها کارگر ایرانی هستند، برای همین ایستادگی‌شان تا اینجای کار خیلی هم بی‌دلیل نیست.

آقایان بقاییان، درویشی و معینی، به عنوان نمایندگان کارگری شورای عالی کار مسئولیتی سنگین و تاریخی بر عهده دارند چرا که سرنوشت معیشت میلیون‌ها کارگر به امضای آن‌ها گره خورده است، بنابراین بعید است این سه نفر زیر بار امضای مزد زیر ۲۵ درصد بروند و به موکلان خود خیانت کنند.

این فعال کارگری در ادامه گفت: اقلام اساسی مورد نیاز خانواده‌های کارگری، افزایش قیمتی به مراتب بیشتر از نرخ تورم ۱۵درصدی که دولت اعلام کرده است داشته‌اند و آنچه دولت به عنوان نرخ رسمی تورم ارائه کرده است افزایش قیمت همه اجناس است نه سبد معیشت و کالاهای اساسی جامعه کارگری به طور خاص.

نجف‌پور تصریح کرد: امیدوارم ایستادگی نمایندگان کارگران امسال تا لحظه آخر پا برجا بماند و اتفاقی را که سال گذشته افتاد شاهد نباشیم. پارسال دیدیم که در نیم ساعت پایانی جلسه اتفاقاتی افتاد و پیامک‌هایی رد و بدل شد که به یکباره ایستادگی گروه کارگری از بین رفت.

عضو هیات مدیره اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی ایران در پایان گفت: به دلیل این سابقه، نگرانی‌هایی از بابت ادامه ایستادگی گروه کارگری وجود دارد که انشاالله این سه نفر امسال جبران می‌کنند. هم آقای بقاییان، هم آقای درویشی و هم آقای معینی یا آقای صالحی (در صورت جایگزینی با معینی)، به عنوان نمایندگان کارگری شورای عالی کار مسئولیتی سنگین و تاریخی بر عهده دارند چرا که سرنوشت معیشت میلیون‌ها کارگر به امضای آن‌ها گره خورده است، بنابراین بعید است این سه نفر زیر بار امضای مزد زیر ۲۵ درصد بروند و به موکلان خود خیانت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز