خبرگزاری کار ایران

نامه کانون بازنشستگان یزد خطاب به مدیرعامل تامین اجتماعی

تحول اساسی در میزان مستمری‌ها، عقب ماندگی چند سال گذشته را جبران می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۱۰۵

کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی یزد با ارسال نامه‌ای به مدیریت سازمان تامین اجتماعی خواستار اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در افزایش مستمری بازنشستگان شدند.

جمعی از کارگران بازنشسته استان یزد در این نامه که در اختیار خبرگزاری ایلنا قرار گرفته است با اشاره به تبعات منفی ناشی از عدم اجرای ماده ۹۶ قانون (تامین اجتماعی) در تامین هزینه‌های زندگی بازنشستگان ،از سازمان تامین اجتماعی خواسته‌اند با در نظر گرفتن «خط فقر و سبد هزینهٔ خانوار» عقب ماندگی‌های چند سال گذشته مستمری‌ها را جبران کند. 

در این نامه که رونوشت آن به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و ریاست کانون عالی کارگران بازنشسته و مستمری بگیر ارسال شده، خطاب به مدیریت سازمان تامین اجتماعی آمده است: 

"همانگونه که مستحضر هستید، سالیان درازی است که اعمال ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در افزایش مستمری بازنشستگان به فراموشی سپرده شده و تبعات منفی ناشی از عدم اجرای این ماده در معیشت و وضعیت اقتصادی این قشر به وضوح مشاهده می‌شود. لذا جامعهٔ بازنشستگان و مستمری بگیران از مجموعهٔ تامین اجتماعی انتظار دارد، در آستانه سال جدید با تحول اساسی در افزایش مستمری بازنشستگان، ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی را مدنظر قرار داده و با در نظر گرفتن خط فقر و سبد هزینه خانوار عقب ماندگی‌های چند سال گذشتهٔ مستمری‌ها را جبران نماید. "

گفتنی است، ماده ۹۶قانون تأمین اجتماعی، این سازمان را مکلف کرده است که میزان کلیه مستمری‌های بازنشستگی، ‌از کار افتادگی کلی و مجموع مستمری بازماندگان را در فواصل زمانی که حداکثر از سالی یک‌بار کمتر نباشد با توجه به افزایش هزینه زندگی به تصویب هیأت وزیران به‌‌ همان نسبت افزایش دهد. 

بازنشستگان می‌گویند با توجه به اینکه منبع درآمد دیگری ندارند چشمشان به حقوقی است که دریافت می‌کنند واین حق قانونی بازنشستگان تامین اجتماعی است که حقوقشان با توجه به افزایش یافتن هزینه‌های زندگی محاسبه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز