خبرگزاری کار ایران

با سفر به تهران انجام شد:

تجمع کارگران معدن سنگرود در برابر ساختمان وزارت کار

asdasd
کد خبر : ۲۵۹۰۹۵

جمعی از کارگران معدن سنگرود (البرز غربی) در اعتراض به تعویق ۲ ماه حقوق و حق عیدی پایان سال و همچنین درج نشدن حدود 19 ماه از سوابق بیمه‌ای شان تحت عنوان مشاغل سخت و زیان آور امروز (۱۸ اسفند) با سفر به تهران در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند.

جمعی از کارگران معدن سنگرود (البرز غربی) در اعتراض به تعویق ۲ ماه حقوق و حق عیدی پایان سال و همچنین درج نشدن حدود 19 ماه از سوابق بیمه‌ای شان تحت عنوان مشاغل سخت و زیان آور امروز (۱۸ اسفند) با سفر به تهران در مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کردند.

کارگران حاضر در تجمع امروز که تعدادشان ۱۰۰ نفر گزارش شده، به ایلنا گفته‌اند: سوابق بیمه‌ای ۱۸۶ نفر از کارگران معدن سنگرود، از تاریخ ۱ بهمن ماه سال ۸۳ تا ۱۰ تیر ماه سال ۸۵ در دوره‌ای که این واحد معدنی به بخش خصوصی واگذار شده بود با عنوان مشاغل سخت وزیان آور ثبت نشده است. به همین دلیل این تعداد کارگر که پیرو مصوبه هیات وزیران در تاریخ ۲۸ آبان ماه به پیشنهاد وزارت خانه‌های کار و صنعت - مبنی بر بازنشستگی تا پایان ۹۴ و ۹۵ - امکان بازنشستگی زود هنگام را در آینده نخواهند داشت.

بنا بر اظهارات کارگران، این کارگران که تا پایان سال ۹۴ و ۹۵ مشمول بازنشستگی می‌شوند با شرایط ویژه‌ای که هیئت وزیران برای این کارگران در نظر گرفته‌ است توانسته‌اند مدارکشان را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار شهرستان رودبار ارسال کنند اما هنوز این مقرری به دلیل آنکه حدود 19 ماه از سوابق شغلیشان به صورت کارگر عادی به تامین اجتماعی ارسال شده، هنوز برقرار نشده است.

کارگران معدن سنگرود به ایلنا گفته‌‌اند؛ به موجب تصویب نامه هیات وزیران که به استناد اصل یکصد و و سی هشتم قانون اساسی تنظیم شده است، کارگران شاغل معدن زغال سنگ سنگرود که مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری‌اند می‌توانند بعد از اتمام دوره دریافت مقرری با محاسبه ایام بیکاری با قانون مشاغل سخت و زیان آور بازنشسته شوند. با این وجود محاسبه ایام بیکاری با قانون مشاغل سخت وزیان آور که امکان بازنشستگی کارگران را مهیا می‌سازد هنوز کارگران به دلیل درج نشدن عنوان سختی کارشان در طول این 19 ماه دچار مشکل هستند.

کارگران گفتند امروز به تهران امده‌ایم تا همانند گذشته مسئولان وزارت کار به خواسته صنفی ما کارگران معدن سنگرود رسیدگی کنند و در این زمینه از شخص آقای ربیعی تشکر ویژه داریم.

گفتنی است پیش از این در تاریخ ۶ مهر ماه سال جاری حدود ۱۵۰ نفر از کارگران معدن سنگرود (البرز غربی)  به تهران سفر کرده و مقابل ساختمان وزارت کار تجمع کرده بودند. سر انجام پس از ماه‌ها اعتراض کارگری در معدن زغال سنگ سنگرود (البرز غربی) ۸۸ کارگر مشمول بازنشستگی تحت قانون مشاغل سخت و زیان آور امکان بازنشسته شدن پیدا کردند که مراحل بازنشستگی انان در حال انجام است. همچنین حدود ۵۱ نفر از کارگران این واحد معدنی تعطیل شده که تا پایان سال ۹۸ به مرور شرایط بازنشستگی را پیدا می‌کنند برای تکمیل سوابق بیمه‌ای‌شان به سایر معادن زیر مجموعه شرکت تهیه تولید همانند معدن پروده طبس انتقال داده شده‌اند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز