خبرگزاری کار ایران

پایان بدون نتیجه جلسه مشاوره سه جانبه ملی در مورد افزایش مزد 94

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۴۵۳

«جلسه مشاوره سه جانبه ملی امروز شورای عالی کار با موضوع افزایش حداقل دستمزد سال 94 بدون هیچ گونه نتیجه گیری خاصی خاتمه یافت».

جلسه مشاوره سه جانبه ملی امروز شورای عالی کار با موضوع افزایش حداقل دستمزد سال 94 بدون هیچ گونه نتیجه گیری خاصی خاتمه یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در این جلسه که از ساعت 15 (سه بعد از ظهر امروز) آغاز و تا ساعتی پیش ادامه داشت اعضای گروه‌های کارگری و کارفرمایی در باره چگونگی افزایش حداقل مزد سال 94  به بحث و بررسی پرداختند.

براساس اطلاعاتی که از این جلسه به دست آمده است گروه کارفرمایی همچنان اصرار دارد که حداقل مزد سال 94 براساس نرخ تورم 14 درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی افزایش یابد و در مقابل این پیشنهاد گروه کارگری شورای عالی کار مصر است تا به استناد ارزش سبد هزینه‌های یک خانواده متوسط چهار نفری حداقل دستمزد به میزان 366 هزار تومان افزایش یابد.

مبنای استناد گروه کارگری شورای عالی کار برآوردی است که به تازگی از سوی کمیته دستمزدهای کانون عالی شوراهای اسلامی کار در مورد قیمت تمام شده هزینه‌های زندگی یک خانواده متوسط کارگری صورت گرفته است.

به استناد ماده 41 قانون کار و تبصره‌های آن حداقل دستمزد هر کارگر باید صرف نظر از تخصص و نوع کار طوری افزایش یابد که بتوان با آن هزینه‌های حداقلی زندگی یک خانواده کارگری را پرداخت کرد.

گفته می‌شود جلسه اعضای کارگری شورای عالی کار در جلسه دیگری که قرار است در یکی از روزهای میانی این هفته تشکیل شود پیرامون چگونگی افزایش مزد سال 94 به بحث و مذاکره خواهند پرداخت.

 
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز