خبرگزاری کار ایران

تاخیر سه ماهه در پرداخت حقوق ۴۰۰ کارگر «کشتی سازی خزر»

asdasd
کد خبر : ۲۵۸۲۲۱

«معوقات حقوقی نیروی کار این واحدصنعتی در ماه‌های آذر، دی و بهمن به تعویق افتاده است. همچنین حق عیدی و پاداش پایان سال کارگران تا کنون پرداخت نشده است.»

پرداخت حقوق بیش از ۴۰۰ کارگر شرکت «کشتی سازی خزر» نکا در استان مازندران با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال کار ۳ ماه به تاخیر افتاده است.

منابع کارگری ایلنا در کشتی سازی خزر گزارش داده‌اند این کارگران که تحت مسئولیت شرکت پیمانکاری صنعتی دریایی صدرا به کارهای تعمیرات کشتی، ساخت سکوهای نفتی و.. غیره در سواحل دریای خزر مشغول‌اند در ۳ ماه گذشته حقوقی دریافت نکرده‌اند.

به گفته کارگران؛ معوقات حقوقی نیروی کار این واحدصنعتی در ماه‌های آذر، دی و بهمن به تعویق افتاده است. همچنین حق عیدی و پاداش پایان سال کارگران تا کنون پرداخت نشده است.

بنا بر ادعای کارگران، شرکت صدرا به دلیل کمبود نقدینگی توان پرداخت به موقع حقوق آنان و سایر هزینه‌های جانبی را ندارد در نتیجه این تاخیر و تعلل چند ماهه، کارگران را از نظر معیشتی و روحی در وضعیت نامطلوبی قرار داده است.

کارگران می‌گویند؛ افزایش بدهی‌های این واحد به اداره تامین اجتماعی و سایر نهادهای دولتی باعث شده است تامین اجتماعی از تمدید دفترچه‌های درمانی کارگران خوداری کند و دراین زمینه کارگران با مشکل روبرو شده‌اند.

کارگران با اشاره به اشتغال ۲۵۰ کارگر رسمی و حدود ۱۵۰ کارگر قرار دادی درشرکت «کشتی سازی خزر» می‌گویند: زمزمه‌هایی مبنی بر توقف کامل فعالیت‌های شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا در حوزه خزر نیز به گوش می‌رسد که مقدمات آن با فروش لوازم و تجهیزات موجود در حال فراهم شدن است.

همچنین گفته می‌شود، تعداد ۵۰ نفر از کارگران قدیمی این شرکت که در ماههای آینده امکان بازنشسته شدن دارند به دلیل عدم واریز ۴ درصد حق بیمه کارفرما با مشکل مواجه شده‌اند و هنوز تکلیف بازنشستگی آن‌ها مشخص نیست.

کارگران شرکت کشتی سازی در بخش پایانی سخنان خود از مشکلات بازنشستگی‌شان پس از ابلاغ آئین نامه جدید بازنشستگی قانون مشاغل سخت و زیان آور انتقاد کرده و گفتند؛ رویه جدیدی که سازمان تامین اجتماعی برای افزایش سهم ۴ درصدی کارفرمایان کارگاه‌های سخت و زیان‌آور در پیش گرفته کار را برای بازنشسته کردن کارگران مشمول بسیار دشوار کرده است.
 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز