خبرگزاری کار ایران

در استان گلستان؛

کارگران معادن «زمستان یورت» اعتصاب کردند

asdasd
کد خبر : ۲۵۷۲۶۷

«کارگران می‌گویند ما در این معدن با دریافت حداقل مزد که آنهم اغلب با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود دشوار‌ترین کار‌ها را برای تهیه و تولید زغال سنگ انجام می‌دهیم.»

منابع خبری ایلنا در استان گلستان از اعتصاب کارگران شاغل در معادن زغال سنگ «زمستان یورت» (معروف به معادن شمال غرب و شرق) خبر می‌دهند.

کارگران معترض به ایلنا گفته‌اند: کارگران معدن زمستان یورت که از دو واحد شمال غرب و شمال شرق، تشکیل شده‌اند ۴ ماه و نیم است که حقوق و مزایا دریافت نکرده‌اند به همین دلیل امروز (۱۲ اسفند) بیش از ۳۰۰ نفر از مجموع حدود هزار کارگر شاغل در این معدن دست از کار کشیده و مقابل ساختمان اداری معدن تجمع کرده‌اند. به گفتهٔ این کارگر، با وجود اعتصاب کارگران هنوز پاسخ روشنی از سوی کارفرما درباره پرداخت معوقات حقوقی آنان داده نشده است.

کارگران که به کم بودن دستمزد‌ها در ازای سختی کار در این معدن معترض‌اند، می‌گویند: کاهش حقوق و نوع قرارداد کار و مشکلات صنفی دیگری همچون عدم اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، پرداخت نشدن اضافه کاری‌ها و… از دلایل اعتراض امروز است.

به گفته کارگران معدن زمستان یورت، کارفرما وعده کرده بود معوقات حقوقی کارگران را حداکثر تا پایان روز گذشته (۱۱ اسفند ماه) به حساب کارگران پرداخت کند اما این وعده حداقلی نیز محقق نشده و  خشم کارگران را بر انگیخت.

طبق اظهارات کارگران، مدیران این معدن هر ماه وعده پرداخت مطالبات کارگران را می‌دهند اما آن را عملی نمی‌کنند. در اجتماع امروز نیز مجددا وعده پرداخت یک ماه از معوقات حقوقی کارگران را حداکثر تا یک هفته آینده داده‌اند.

به گفته کارگران، با توجه به نزدیک شدن به پایان سال، پرداخت حق عیدی، سنوات و پاداش پایان سال کارگران که هر ساله در همین ایام پرداخت می‌شد امسال به تاخیر افتاده است.

کارگران معدن «زمستان یورت» می‌گویند؛ ما در این معدن با دریافت حداقل مزد که آنهم اغلب با تاخیر چند ماهه پرداخت می‌شود دشوار‌ترین کار‌ها را برای تهیه و تولید زغال سنگ انجام می‌دهیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز